maandag 7 juli 2014

Forget white. Black is back

Binnenhuisgoeroe's in Frankijk geven aan dat het Scandinavische wit met pastelkleurige accenten uit is wegens te braaf, te zeemzoet. Vanaf nu meer uitdaging, spanning en avontuur met stoere kleuren in huis. Aha, ik wist het: de terugkomst van FEL. Daaraan heb ik bijgevolg vandaag mijn dag maar gespendeerd.


According to French interior decorators, the Scandinavian white with the pastel accents is OUT.
It is too sweet, too good, too flawless.
The new wave is one of wicked colours, go for more challenge and more excitement, use black and other strong colours. Aha, I knew it. So today I got in tune with the new colours:

Voor en na.
Before and after.










Subtiele hints naar de Belgische vlag.











                                          Baskisch groen voor de kast, Ze is nog niet helemaal
                                          klaar. Morgen de front schilderen.

 
 
 
Terwijl alles droogt, maai ik het gras even
(want morgen regen)





En ondertussen is het avond. Lola zit te wachten op haar diner.

41 opmerkingen:

  1. Amai, wel knap gepimpt! Ahoewel dat woord hier niet echt past....waarschijnlijk bestaat er een veel beter woord voor het zo mooi opknappen van oude meubels....maar hé ik hoor precies een kat miauwen van honger.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjongejonge, jij was wel echt een bezig bijtje vandaag ! Dat kastje in het Baskisch groen vind ik énig ! En wat een geslaagde metamorfose van die bankjes ! Knap zeg ! Jij laat er ook geen gras over groeien als je ergens aan begint he !
    Zeg en Lolaatje, gaat die normaal niet zo liggen met de pootjes omhoog als ze honger heeft ? En Lou heeft zo precies ook z'n eigen manier : even z'n bazinneke dwarsbomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er leuk uit, leuk met hoogglans verf. Ik hoop alleen dat de poezels wel eten hebben gehad inmiddels ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet eten geven, lukt gewoonweg niet. Lou kwam daarstraks met zijn pels langs mijn (nog natte) groene kastje strijken, dan is het kwestie van snel de bakjes te vullen!

      Verwijderen
    2. klein stukje maar, op zijn flank. Licht punk.
      wat erger is: zwarte haartjes op mijn groene kast.
      dat wordt bijschuren. :(

      Verwijderen
  4. Jeetje, jij bent echt super snel! Een hele verandering gelijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En hebben ze nu ontbijt gehad? En middageten? En lunch??? :-) Hopelijk ook geen gras op je te drogen spulletjes gewaaid? Ik heb onlangs bankjes geverfd buiten en er plakte direct 3 vliegen in, toeme toch. Je bent in elk geval hééél leuk bezig geweest!! Dat vreemd object mag er absoluut wezen!
    Oooo en je banner is weer DE max!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ze bij het grasmaaien even om de hoek gezet.
      Vliegen zijn er wel tegen gewaaid. Twee zonder schade, één vette die een blaas heeft gemaakt op het deurtje van mijn groene kastje. Ook toeme toch (want pas tegen de avond gezien).

      Verwijderen
  6. Oooh, ik liep hartstikke achter met lezen hier! Wat heb je een boel moois gemaakt... En je katten zijn ook zo geweldig :-)!
    Jouw blog is altijd zo fijn a la Brigitte, kleurrijk en origineel en superleuk om te lezen!
    Liefs, Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aha de interieurgoeroe's geven aan dat wit uit is ?
    Gij zijt dus wééral uwe tijd ver vooruit geweest !! Trendsetter Brigitteke :-) ! Iedereen die bij u thuis al binnen geweest is, zal dat nu kunnen beamen !
    En uw gerestylede bijzettafelkes, awel ik vind ze superschoon ! In dit geval ben ik 200% met u akkoord over het gebruik van glanslak ! (En ik moet toch eens dringend beginnen met 's morgens naar de kringloop te gaan... Met naar uw waslijn te kijken weet ik wie al die schoon geborduurde stofkes daar weghaalt ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw je banner is leuk en dat geldt ook voor je bankjes, wat een beauties!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauwie wat een metamorfose.
    Prachtig!!
    Alsof wij erbij waren vandaag, heerlijk verslag.
    Je bent echt goed op stoom zeg!
    Enne,als je ook nog aan je deken gaat werken, de K-naam zou ik super tof vinden. :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een metamorfose, echt prachtig ! Tinten van groen zijn momenteel ook in trek, zeker in de tegels.
    De katten zullen er wel aan wennen.
    Geniet van uw mooie creaties.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Groen rules!
      Ik houd heel erg van de die kleur. In al haar schakeringen.

      Verwijderen
  11. Ik ga echt beginnen gillen!!!!! Dit is niet te doen...al die mooie geborduurde lapjes vallen in jouw handen? OOOOOh ik wil die ook zo graag...... nooit zijn die hier in een kringloop.NOOIT! Ik vind jouw bankje de max... knap gedaan. Ook het bijzettafeltje. Zeg en dat je die lapjes eerst nog durfde te wassen? Chance dat dat niet doorgelopen is!
    Ik moet al zo lang nieuwe nachtkastjes en nu ik jouw kastje zie weet ik gewoon wat me te doen staat... Prachtig kleurtjes trouwens. Heb je dat kastje eerst moeten afschuren? Lijkt me een werkje met dat houtsnijwerk op het deurtje. Of gebruikte je Annie Sloan daarvoor?
    Ochermeocherme die poezekes gisteren... dat is pure verwaarlozing. De verontwaardiging druipt van hun smoeltjes... en den Hugo? Die is het zelfs afgetrapt! (durfjeniettoetegevenhé?)
    In ieder geval heb je ook nog es keiveel geluk gehad met het weer... hier is het aan het gieten vandaag... en dat met 3 honden in huis... stresssssssss! :(
    Gazon maaien is niet meer nodig hier... de 3 hebben gisteren geverticuteerd! De echtgenoot is (nog) niet op de hoogte!
    Voor ik het vergeet... er zijn ook nog mooie kadertjes "gezwart" zie ik zo aan de zijkanten van de foto's. Benieuwd wat je daar mee van plan bent!
    Fijne leesdag vandaag... want als je zo naar buiten kijk... weinig licht te bespeuren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. "kijktttttt" natuurlijk! :(
      Dat was van de stresssss!

      Verwijderen
    2. Niks Annie Sloan hier. (is die verf niet heel duur?) Gewoon de goeie oude Brigitte-methode: drie vellekes schuurpapier voor het hele kastje: opschuren aan de kanten die het meest zullen te lijden hebben (vooral de bovenkant doe ik zeker altijd) wat over het deurtjes schuren, en de zijkanten van de pootjes. Niets te schuren op plaatsen waar je toch nooit zal tegenstoten (bv. binnenkant pootjes) Schuren duurt alles te samen max. half uur.
      Inderdaad keiveel geluk gehad met het weer. Vandaag zouden ze heel wat minder drogen.
      Met dit barslecht weer zit er niets anders op dan wat te gaan schilderen (neen, geen meubels meer, maar wel iets voor in de zwarte kadertjes, ik denk vogels. Toekans, of zo? De dochter had er zo een paar heel kleurrijke van Nicaragua mee, ik ga plagiëren allicht, helaas zijn ze momenteel in Brussel)

      Geverticuteerd gras?

      Verwijderen
  12. Hoogglans zwart! Helemaal mijn ding en oogt ook erg Oosters. Prachtige metamorfose. Ik meende dat je enige tijd geleden nog tegen me zei dat je niet zo voor de stoffen met zwarte achtergrond was (en ik dacht daaruit te begrijpen dat die mogelijk mijn richting uit zouden gaan; blijkbaar verkeerd begrepen:-(
    Mijn tweede poef past perfect in dit nieuwe kleurenschema (overwegend zwart (donker),met wat rode, grijze en witte spikkels. Nee, nee, die poef krijg je niet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zat er al stillekes op te hopen.
      Ook niet als ik er iets heel speciaals voor terugdoe?

      Verwijderen
  13. Mooi geworden! Prachtig! Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je dat weer geweldig gedaan! Super, ik vind de groen/blauw kleur van het kastje helemaal geweldig ben benieuwd hoe hij wordt. je bent echt een inspiratie voor velen, bedankt daarvoor! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  15. dat heb je fantastisch gedaan!
    Maar geef nu toch die poezebeesten maar eten :D !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig bossig!!! Wanneer komt die eigen collectie!?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heb je dit weer leuk beschreven en prachtig,wat je gemaakt hebt.
    En laat ik nou ook helemaal niet zo van pasteltinten houden,dit is veel mooier.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie wel graag pastel bij andere mensen, maar zelf zou ik er niet kunnen in wonen.

      Verwijderen
  18. Oei Brigitte, ik zit helemaal onthutst te kijken.
    Ik had jou niet direct met zwart geassocieerd, aangezien je altijd zo kleurig bent.
    Dus dat pastel uit de mode gaat, gaat voor jou helemaal niet op.
    Maar eerlijk is eerlijk, je hebt dit wel mooi aangepakt. Het ziet er heel mooi uit!
    Met veel belangstelling volg ik je blog verder!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Gerry,
      Onthutst.
      Wat fijn dat ik mensen onthuts.
      Wat jammer dat ik je blik niet heb gezien...

      Waarom "zwart"?
      Eenvoudig antwoord: "dat gaat goed samen met al mijn kleuren!"

      Verwijderen
  19. You talented woman !!!!
    Knap werk !
    Als ik uw juf PO zou zijn, dan kreeg je 12/10 voor inventief hergebruik van gerecycleerde materialen, kleurgebruik en compositie !
    En nog een bonuspunt erbovenop omdat je zegt dat groen rules ! Groen is mijn absolute lievelingskleur in al haar tinten (behalve fluo, daar krijg ik koppijn van)
    Super ook het verhaal uit de vorige post, ik zie de rijdende berg zo voor me !
    Fijn dat je mama (met de mooie naam!) weer thuis is; en hou maar in je achterhoofd dat geduld een schone deugd is, die beloond mafg én moet worden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn juf PO buisde me altijd omdat ik te impulsief werkte en te zeer mijn eigen ding deed in plaats van de letterlijke opdracht te volgen! (en ook omdat de afwerking niet netjes genoeg was.... ik begin met zoveel enthousiasme, en word het op een gegeven moment beu, helemaal niet jouw geduld, I'm afraid, my dear )

      Verwijderen
    2. Impulsiviteit, eigenzinnigheid en ongeduld, dat zijn kenmerken die van toepassing zijn op behoorlijk wat Grote Kunstenaars en Geniale Uitvinders !
      So do not be afraid my dear, embrace it !

      Verwijderen
  20. Wow je gaat als een trein! Prachtig ziet het uit hoor!
    Bij ons ziet het er altijd hetzelfde uit, behalve de creatieve ideëen veranderen onze look...de ene keer is de huiskamer bezaait met kleurige kraaltjes, de andere keer met bonte stofjes of postzegels of kanten kleedjes...hihihi.
    Love your style! Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hahahahaha zit hier hardop te lachen :-) het zogenaamde commentaar van je katten.. geweldig hihi.
    Heel mooi gedaan Brigitte, heel veel werk met een prachtig resultaat !!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. This is so cool! Love this sort of black!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Brigitte,
    Jouw krukje hier is ook prachtig geworden. Maar ook je tafeltje... en het kastje, wat een mooie kleur heb je daarvoor uitgekozen... Ik moet toch ook maar eens goed zoeken bij de kringloop naar zulke mooie borduurwerken...
    Ik wens je een heel fijne avond, en een heel mooie nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hé! Ontdek hier net jouw blog na jouw reacties op de mijne. Superleuk! Moet nu dringend twee dochters in bed gaan leggen maar ik kom binnenkort zeker nog eens terug om wat langer rond te kijken. Krukje en tafeltje zijn geweldig. Grappig om te zien hoeveel kanten je met zo'n eenvoudig krukje opkan hé! Veel groetjes! Tine

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...