dinsdag 18 november 2014

•rechttoe-rechtaankattenverhaal

Vandaag  een heel gestructureerd verhaal met een rechttoe-rechtaanaanpak.
Neen, we dwalen niet af,
neen , we maken er geen allegaartje van,
het druipt van de logica.

Vlug even een foto maken van mijn laatste bloemen uit de tuin.
(tussendoor met het gevaar van toch van mijn rechttoe-rechtaanaanpak af te wijken:
de kleine paarse bloempjes in het boeket zijn bosgeraniums, ze bloeien van april tot eind november,
het is de meest dankbare bloem van mijn tuin, maar dat terzijde)

Terwijl ik dus het boeket fotografeer,
valt het me op hoe mooi Lou daar in de zonnestralen ligt,
dus ik zet me bij hem in de sofa en begin lieve woordjes in te  fluisteren
in de hoop dat hij zijn meest verleidelijke fotoblik opzet.
 
Ondertussen hoor ik een vette plof:
Lola is uit haar zetel van de andere kant van de woonkamer gesprongen (oh-oh!!
als daar maar geen hommeles van komt!!)
jaloers sluipt ze -plat tegen de grond- naderbij:
(Lou vertrouwt het allesbehalve en is erg op zijn hoede, terecht...
zo zal blijken)

    Catfight is onvermijdelijk,
kijk hoe plat die oren liggen,
het is duidelijk wie de overhand heeft:
   Genietend van de zege
   want  begeerlijke plaats ingepikt
    kijk, haar staart is nog steeds dik van boosheid:

   En zo zijn we bij het einde van dit verhaal.
   Flink van mij, eh?
   Eén onderwerp, in één adem verteld  (afgeweken..?  mwwaaah...)

31 opmerkingen:

  1. Oh Brigitte, ik moet eerlijk zeggen dat ik bij de 2e alinea mij bijna verslikte in mijn appel van het lachen--niet uitlachen hoor-- Gaan je katten altijd zo met elkaar om, of is dit de schuld van de zon. De hiërarchie zit er kennelijk goed in!
    Moet je ook net getuige van zijn om het zo op de foto te kunnen zetten.
    Nou, ik heb ook van deze mooie gestructureerde, niet van de hak op de tak, recht toe recht aan post genoten.
    Maar laat je door ons vooral niet in de luren leggen en volg je eigen pad.

    Veel liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ze gaan bijlange niet altijd zo met elkaar om. Er zijn best wel momenten dat ze lief naast elkaar zitten, maar Lola kan het gewoon niet verdragen wanneer ik lief doe tegen iemand anders dan zijzelf (ze is eigenlijk "mijn" kat, zo beschouwt ze zichzelf althans)
      Ja, en net getuige: dat kon alleen maar omdat ik net in fotografeermodus bezig was, uiteraard heb ik het voelen aankomen, ik kon er me nog tussenin gezet hebben, maar het was te mooi om het te laten passeren...

      Verwijderen
  2. Ha Lola, goe gedaan meisje !! Laat die mannen maar eens weten wie de baas is in huis, women rule !!!
    En proficiat Brigitteke, rechttoe-rechtaan ! Was het moeilijk om nie af te wijken ? Stiekem hoopte ik toch dat ge het nie ging volhouden tot het einde van uw blogberichtje zunne... Niet verkeerd te begrijpen - ik wil u niet zien falen in uwe opzet, nee, ik heb gewoon altijd veel plezier met het lezen van uw hak-op-de-tak samenraapsels !
    Maar desalniettemin (oef, wat een schoon bijwoordje hé ;-)), toch een wreed entertainende blogpost ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, eerlijk? ik heb eraan gedacht om midden in het verhaal weer te gaan zigzaggen maar bij nader inzien maar gelaten (wegens te weinig tijd, zit namelijk met veel naleeswerk)

      Verwijderen
    2. "desalniettemin" hoor ik ook graag!

      Verwijderen
  3. Maar allez Lou, u zo laten doen ! tssss.... Lola toch, door uw charmes te gebruiken was dat toch ook gelukt waarschijnlijk, en dan had de Lou ons nog eens op zo'n prachtige dandy-achtige gentleman look getrakteerd !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Doe jij nou maar alles lekker door elkaar dat is juist zo leuk. Bij ons op de bank werden net ook wat tikken uitgedeeld (door de katten). Alleen krijg ik dat nooit op de foto. Zie Lola triomfantelijk languit op de bank liggen met haar neus in het kussen. Arme Lou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. "tikken uitdelen" , dat is mooi verwoord.
      waarom het me gelukt is op de foto te krijgen? zie eerste commentaar hierboven.

      Verwijderen
  5. Hahahahaha, ik houd echt van je rommeligheid hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. How zekers! Maken die twee zo'n ruzie!!! Pubers! Vast!
    Enne de bosgeranium groeit hier ook als kool... alleen nog geen bloempies maar dat zal voor volgende lente zijn denk ik.
    Hopelijk vriest het plantje niet dood? Of kan dat zelfs niet?
    Leuk verhaal maar het mocht toch een tikkeltje rommeliger...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is maar een woord ,eh: rommelig wordt het vast opnieuw (kan het niet laten)

      P.S. Riempje voor tas is me gisteren in de school uitgelegd, ik maak later een post
      P.S.2 Bosgeranium kan perfect tegen de vries, wel beter uitplanten in volle grond dan in het potje, want dan hebben zijn wortels het minder koud. Je gaat het zien: dat zaait geweldig uit: volgende lente én bloempjes én extra plantjes!

      Verwijderen
    2. Van 't weekend in de volle grond dan die geranium... Is in het potje nu al een flinke plant geworden! Ben benieuwd naar de riempjespost!

      Verwijderen
  7. Prachtige-bank-in-het-zonnetje-met-kleurrijk-boeket... Toffe actiefoto van poezebeesten maar....
    Waar zijn de wolken? De velden? De kleurrijke lichtbollen die jij altijd weet te vangen? Kringloop? Laptoptas? Lieve mams? Kapelletje? Schaapjes?? Hihihihi, beetje pesten mag wel hè? x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alles wat je vraagt, komt binnenkort weer terug, in alle heftigheid natuurlijk!

      Verwijderen
    2. Joehoeoeoe! Kom maar op! :-)))))

      Verwijderen
  8. De boodschap is nu toch wel duidelijk.
    Wij vinden je juist leuk zoals je bent!
    Wees jezelf er zijn al zoveel anderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze wijze woorden zal ik borduren op mooie stof en dan boven ons bed hangen.

      Verwijderen
  9. HiHiHi...knap hoor,dat je bij je verhaal gebleven bent.
    En ja,wat kunnen katten fel tegen elkaar zijn.
    Enne...de volgende keer mag je gewoon weer je eigen
    ik zijn en lekker rommelig doen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hihi ik moet lachen om het commentaar van. Ingrid...een wreed entertainende blogpost whahaaha.
    Ik heb zelf weinig met katten en met catfights nog minder maar op het moment dat je even bent afgewijkt en over die heerlijke bloemen die zo lekker lang in de tuin bloeien hebt verteld vond ik nog wel het leukste van het verhaal, dus van mij mag je lekker van de hak op de tak gaan, love it! Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. die paarsblauwe bosgeranium is werkelijk de MAX. Een absolute aanrader, doen!

      Verwijderen
  11. Ik mis de rest van je verhaal vol afwijkingen ,ha ha wordt het nog vervolgd......
    En jeetje die twee katten zeg dat is een pittige mooie foto trouwens .ben blij dat niemand mij van mijn plekkie duwt.....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha zo flink. ;-)
    Die katten van jou zijn toch echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een gestructureerd blogje, zie je wel, je kunt het best, haha!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heb de vorige blogpost ook gelezen en het is me waarlijk nog nooit opgevallen dat je "rommelig" blogt!?!?
    Misschien zegt dat ook iets over mezelf :-)
    Alleszins weer zalige foto's, ik zou zeggen doe vooral verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. i would have made my way straight for the sunny spot on top of the pillow and not bother with the cat fight...but then i am not a cat. Lovely cat tales you do tell! Most amusing

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh Brigitte, wat een geweldig verhaal is dit. Die katten die elkaar in de haren vliegen om een lekker plekje op de bank, naast jou wel te verstaan haha... En de sterkste heeft gewonnen hè, zo gaan die dingen.. gelukkig doen ze dit niet elke keer, lees ik bovenaan de reacties... zou een ongezellige boel zijn...
    En ja, helemaal het onderwerp blijven volgen, op een enkel sprongetje naar de bloemen na... Maar je gaat je nu toch niet bij elke post afvragen of je over één onderwerp mag schrijven of dat je ook mag oversteken naar andere zaken?
    Jouw manier van schrijven vind ik juist zo leuk aan je blog, samen met al die heerlijke foto's maken ze jouw blog tot wat het is.... Jouw blog...Toch?
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ohhhh die vrouwen zijn toch vaak baas boven baas,dat blijkt hier wel weer!Ha,ha,ha.....ik lig echt in een deuk hier met jou kattenverhaal en dan die foto's erbij...vooral die van de catfight! LOL

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...