zondag 21 juni 2015

Misteria Lane picknick op de zandberg

 
In maart 2015 is de Misteria Lane in het leven geroepen door
vijf zotte dozen.
Met wat glazen teveel op,
kom je al snel van de Wisteria Lane van de desperate housewives
in een ander (mysterieus ) straatje.
 
 

 
Onlangs werd er een patisserie bijgebouwd in de straat.
Bakker Jacqueline solliciteert en mag de patisserie komen uitbaten.
Eerst is de bakkerij in intieme kring geopend
(zie link boven)
en gisteren bakte ze voor iedereen:
 
Extreem lekkere roomchocolaperentaart, knobbelkespudding en knobbelkesfruit.
 
Anneleen heeft ook meegebakken.
Ha, Anneleen, vergeet het receptje van die heerlijke koekjesrol niet door te sturen.
 


 
Voorpret is al halve pret.
Ik heb erg genoten van het maken en inpakken van
dachshundiecadeautjes.

 
Iedereen fabriceerde iets handgemaakts voor de verloting
 
Ik maakte er nog een tweede cadeautje bij voor Katrientje,
die mij ooit heel lang geleden een mooie geborduurde merklap van Rome opstuurde.
De Engelenburcht hier beneden  helemaal in piepkleine kruisjessteek,
knipte ik uit haar lap
en samen met een paar andere stofjes, wordt het een kussen:
 



               Wij, met ons groepje van vijf,
voelen ons erg geprivilegeerd dat we samen zo'n gezellig momenten beleven
en daarom opperden we op onze  laatste Misteria Lane meeting,
dat we in plaats van in ons kleine laantje,
misschien beter eens een groot buurtfeest zouden geven.
 
Ik dacht meteen aan de Zandberg in Tessenderlo (Looi voor de vrienden)
vlakbij mijn ouderlijk huis.
als kind heb ik daar extreem veel plezier beleefd.
 
Enthousiast als we waren,
wilden we HEEL BLOGLAND uitnodigen via grote affiches.
 
De jongste (en zeker de meest praktische ) in ons gezelschap
(waarschijnlijk ook wel de slimste,
maar dat moet nog bewezen worden)
voorzag al meteen mogelijke problemen:
 
Wat als er 100 mensen zouden komen opdagen?
Er kon iets vernield worden,
of iets in de fik gestoken,
of een been gebroken
of andere lichaamsdelen in vernieling
(de toren is hoog)
of stel je voor dat die ene (vreemde?)  man die ons Krisje volgt,
zich ook geroepen zou voelen om langs te komen..
 
Bij de minste problemen
zouden de autoriteiten langskomen en met een beschuldigende vinger naar de organisatoren wijzen.
 
Tja,
daar ging ons enthousiasme.
 
Conclusie;
om het overzicht te bewaren,
hebben we ons beperkt tot minder invitées
en alleen die bloggers uitgenodigd die door een aantal onder ons gekend zijn.
 
 

  Kijk eens hoe enthousiast en beladen, iedereen arriveert.

Boven van links naar rechts: ikzelf, Carla, Kris, Jaqueline.  Vier stuks van de Misteria Lane.
Onder: Anneleen, Vee en Claire

Er is er zelfs eentje die met de fiets is gekomen.
Zij maakte ons wijs dat ze meer dan 80km van bij haar hometown was gefietst.
Wij (onnozele zielen) geloofden haar en legden haar in de watten-
na al die verwennerij kwam de waarheid boven:
de fiets was op de trein gegaan
en alleen het laatste stukje ging met de fiets
(tot zover het goed vertrouwen in de onschuld van ons Anneke)
 
Hadden we het hele verhaal van in het begin geweten,
we zouden haar nooit zoveel kussens hebben gegeven:
 
(dekselse profiteur!)
 
 
 
 

                       De foto hierboven is genomen door een Looise jongeling
                       die door onze Kris van op een afstand werd geroepen,
                       en toen hij niet vlug genoeg kwam,
te horen kreeg: "kom aan, in looppas, eh!
(van die turnjuf wil je absoluut geen turnen krijgen)
 
Hieronder de badges met de aanwezigen en hun blognamen:



 
De Misteria Laners hebben elke een hoop armbandjes gehaakt
(Carla het meest van al,
als die één keer begint ,
is die onstopbaar-
kennen jullie de film "Runaway train"?,
zo dus)
 
En met die armbandjes werd er geklonken:


 
Picknick in stijl
 
Jackie heeft zelfs haar eigen koffiepot mee:


 

 




 
Iedereen heeft dekentjes en kussens mee
 

 
Duo Ingrid en Carla,
trio Esther, Jacqueline en Ingrid

 
 

 

 
De cadeautjes werden verloot:
alles om ter mooist.
Alles handwerk,
van gehaakt, geschilderd, genaaid,
tot zelfs een gebeeldhouwde hart-varen van Jackie.
Het cadeautje dat Ingrid hierboven ongeopend stevig omknelt,
is voor een apart iemand die er niet bij kon zijn
maar die toch aan ons heeft gedacht.
 
En Martine kreeg mijn kussen.
Er zitten stofjes in van Tanzania, Londen en Granada.
Ik hoop dat het bij Martines interieur past.


 
 Tot slot een overzicht van alles van iedereen:

 
En zelf werd ik bedacht met iets prachtigs van Anneleen,
maar daarover binnenkort meer
als ik haar instructies heb opgevolgd:
 
van Anneleen: pot vol koekjes en tas,
van Ellen: konijn,
van An: huisje,
van Ingrid: armband,
van Carla: dahshundservietten
van Ingrid-Katrientje: fotomandje.
 
 

50 opmerkingen:

  1. Ah, eindelijk zijt ge er! 't is wel de moeite. Mooie reportage. Die pannenlappen van Ingrid zijn duidelijk 'op de groei' gemaakt. Heel verhullend. Ik zal nog veel slagroom mogen eten.. maar vrees dat het niet zal helpen. Zal ik ze dan toch maar gebruiken voor hetgeen ze bedoeld waren?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neeneen niet gebruiken voor wat ze bedoeld zijn,
      nog veel lekkere dingen met slagroom bakken.
      En ons dan uitnodigen..

      Verwijderen
    2. Wijze woorden Brigitte, wijze woorden .....
      Jacqueline, ik heb zitten prutsen in de bloginstellingen, misschien (hopelijk) lukt het nu wel, ik krijg immers graag reacties van fijne mensen ;-)

      Verwijderen
    3. Ik zal om te beginnen hier al reageren. (en straks eens kijken of het op je blog ook lukt)
      Goed, m'n roomsoezen hebt ge nog niet geproefd. Dat zal dan voor de volgende keer zijn... (maar best niet te ver op verplaatsing met te warm weer want dat is nefast voor de slagroom)

      Verwijderen
    4. Roomsoezen ? Roomsoezen ?? Wat hoor ik daar :-)))) ?
      Ineens ben ik heel Brigitteke hare blogpost vergeten sè !

      Verwijderen
    5. "mijn roomsoezen": metaforisch bedoeld?

      Verwijderen
    6. In dat geval zijn het 'roomsoesjes'.

      Verwijderen
  2. :-)
    Lap, nu heb ik weer adrenaline van contentement !!!!
    De servietten kreeg je van ons Krisje , ik hielp ze alleen maar de berg op sleuren.
    Het was heerlijk hé !!! Al een geluk ook dat ik mijn paraplu bijhad.... ;-)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vergeet nog te zeggen dat je van mij een piepklein Dachshundje aan een ringetje kreeg, fijne zondag nog !

      Verwijderen
    2. Oeps Sorry, Krisje, te veel drukte gisteren om alles correct te registreren.

      Verwijderen
    3. Oh ja, nog eens oeps voor het vergeten van het piepkleine ringetje

      dikke merci,
      ik verwerk hem binnenkort in een armband en dan fotografeer ik hem uitgebreid

      en ik vergeet ook nog je mini -picknickdeken voor het tuinhuisje, dikke mercikes Carla!

      Verwijderen
    4. You're very very very welcome sweetie !!!!

      Verwijderen
    5. En ge zijt den berg dachshund-messenleggerkes van Anneleen en yours truly ook vergeten hihi
      Ik weet het, zo ne blogpost maken is ne hoop werk hé - heb het vanmiddag ook aan den lijve ondervonden ! En dan maar tien keer nalezen, "staat er nu alles in", om dan na het duwen op het knopke "publiceren" tot de constatatie te komen dat er nog zeker tien zaken waren die ge nog vergeten zijt... (Flink van mij hé, ik heb geen enkele keer dedju geschreven !)

      Verwijderen
    6. en alweer oeps , sorry! (het is de overweldiging)
      maar ik ben blij met alles wat maar ergens naar dachshund ruikt !

      Verwijderen
    7. Ik hoop dat ge dat niet letterlijk bedoelt
      Een hondengeurke is nu niet direct het meest appetijtelijke geurke ;-)

      Verwijderen
    8. Ja joh, ik was aan mijn blogpost begonnen tijdens mijn middagpauze, maar het werden "middagpauzes", oeps. :-) :-)

      Verwijderen
  3. Zo te zien was het een erg geslaagde dag, ziet er erg gezellig uit. Leuk idee!!!!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat ziet het er superleuk en gezellig uit. Jullie kunnen nog heerlijk nagenieten met al die mooie foto's en spulletjes. Fijne zondag!
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om alle verslagen overal te lezen! 't Was een geweldige dag!
    Nogmaals een dikke dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk verslag en mooie foto's. Daar pik ik er vast wel een paar van! ;-)
    Het ziet er allemaal blij en vrolijk en gezellig uit en dat was het ook!
    Nogmaals bedankt het was super en zeker voor herhaling vatbaar!
    (Misschien ietsjepietsje dichter bij Groningen? ;-) XX Esther
    Oja, ik vergat nog tegen je te zeggen dat ik je kussen helemaal geweldig vind!!
    Mocht het nou zo zijn dat de dames van Misteria Lane ergens een groot zomerhuis willen neer zetten....
    Ik zeg Groningen!!! (Ook al weet ik dat in Frankrijk de zon meer schijnt! ;-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi verslag, prachtige foto's gezelligheid stroomt er af. Jammer dat ik wegens ziek zijn moest afhaken. Super dat jullie het naar je zin hadden. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh en alweer zo'n heerlijk bericht....ik begin er meer en meer van te balen dat ik niet kon en nu net vakantie had,ha,ha...maar wat hebben jullie genoten en wat een prachtige kado's zo allemaal voor elkaar!Toppie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De jongste van de Famous Five zal zeker en vast niet de slimste zijn, dat moet ge zelfs niet proberen te bewijzen ;-) !
    De goedgelovigste wel, dát heeft Anneke gisteren bewezen... (Bij deze is dus ook bewezen dat Anneke niet zo onschuldig is als dat engelengezichtje doet vermoeden !)
    Ik blijf nog altijd mijn hoofd nederig buigen voor uw schone creaties. Dachshundie mag misschien wel een begrip geworden zijn, de oorspronkelijke ontwerpster blijft ongeëvenaard. Zonder twijfel. Gisteren bewezen met a) het grote kussen-huis, en b)de tuinhuizekes
    Dedju er is gisteren precies wel veel bewezen hé ;-) !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De jongste is in elk geval de nuchterste van het gezelschap!

      Verwijderen
    2. Da's het veiligste, nuchter blijven...
      De jongste is immers ook het rapste zat !

      Verwijderen
    3. Woehaha, engelengezichtje, dat moet ik onthouden :-)

      Verwijderen
  10. Wat was dat toch een geslaagde dag gisteren! Ook hier weer bij al die mooie foto's puur nagenieten! Zucht... het was echt heel fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk, ook jij super bedankt voor een tof verslag en kleurrijke foto's!
    Het interieur van Martine wordt desnoods aangepast, denk ik, want ze stráált!
    Jullie hebben super je best gedaan, diepe buiging.
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier nog zalig nagenieten van een heerlijke dag. Leuke foto's.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het was een super dag, leuk om jullie eens in het echt te ontmoeten. Fijne organisatie, ik heb er enorm van genoten.
    En het kussen is heel mooi. Bij mijn thuiskomst is het direct goed gekeurd door de echtgenoot en dat wil iets zeggen.
    Het kussen gaat mee op reis, laat ik in juli zien. Enkele stofjes gaan terug naar hun roots. Daar passen ze perfect in het interieur.
    Nog bedankt voor de prima ontvangst.
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Al kon ik er niet bij zijn, de blijheid van de middag zo mee maken maakt ook vrolijk. Zit hier met een dikke grijns op mijn gezicht alle verslagen te lezen en de foto's te bekijken!! Wat een super geslaagd idee van jullie Misteria-ladies!! Nou ga ik wel echt hopen dat er nog eens zo'n dag komt en da ik dan wel kan en mag komen :-D!!!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ach jeetje, keer op keer zie ik al hoe geweldig leuk het was gisteren op jullie feestje. Een Feestje met een dikke hoofdletter moet het geweest zijn. Wat zal de tijd omgevlogen zijn, want dat doet het altijd als het zo enorm gezellig is...
    Ik hoop echt bij een volgende keer wel aanwezig te kunnen zijn hoor, want naast al die gezelligheid had ik jullie heel graag persoonlijk willen leren kennen...
    Ik geniet nu maar mee met al die vrolijke beelden van jullie...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een vrolijke dag aan de foto's te zien! En wat hebben jullie elkaar verwend! Helemaal geslaagd zo te zien. Leuk dat het op de plek was waar je vroeger zo vaak speelde. Nu heb je er nog een mooie herinnering bij!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooi verslag! De foto's roepen onmiddellijk weer het gevoel van gisteren op. Schitterend! Het aantal pageviews van dit bericht zal een duizelingwekkende stijging kennen, want ik kom nog véél langs om na te genieten!
    Dankjewel voor deze superdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De tassen nog maar net neergezet, hartelijke zoenen in ontvangst genomen kreeg ik daar een heus Dachshundie cadeautje aangereikt.
    Beter dan dat kon mijn middag op Misteria Lane niet beginnen!
    Wat ben ik blij dat ik een deel van het borduurwerk weer terug heb gekregen, in de vorm van een fantastisch kussen met Libertystof uit Londen. (O ik hou zo van stofjes met een verhaal).
    Dankjewel lieve Brigitte dat je hieraan je tijd hebt besteedt.
    Het kussen zal ik met plezier gebruiken en mij doen herinneren aan een bijzondere middag en warme blogvriendschappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een geweldig warme uitspatting ,zie dat jullie genoten hebben ,heb de hele dag aan jullie gedacht ,lieve gr marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat ziet het er allemaal gezellig uit.
    En wat een leuke vrolijke cadeautjes.
    En je hebt het weer erg leuk beschreven,Brigitte.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat zalig om met deze mooie foto's alles nog eens te herbeleven ! Een übergezellige namiddag waar we weer veel energie konden uit putten. Supersupertof, ik heb er ontzettend van genoten ! Sorry van die wijsmakerij over mijn fietsuitspatting, ik zal het nooit meer doen ! Dat beloof ik op mijn onschuldig communiezieltje. Mijn verslagje komt er ook aan, maar ik ben pas van zondagavond thuis, want ik breide er nog een dagje Diest aan. (Echt waar)
    Hihi, mijn fiets was ook niet mee op de trein. Ik heb die fiets gehuurd in Diest. Vergelijk hem maar met eens die van op Instagram : niet dezelfde. Ik dacht toch echt dat jij dat zou gezien hebben hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ma nondedju !! Dus ge hebt ons zelfs twéé keer blaaskes wijsgemaakt ?? En die grannykes aan de fiets dan ? Speciaal meegebracht om ons van de wijs te brengen ? Aha, dus alles is gebeurd met voorbedachte rade !!

      Brigitteke, ik stel toch voor dat we de koppen eens bijeensteken voor een gemeenschappelijke wraakactie ;-) !

      Verwijderen
  22. Hello Brigitte!

    What an amazing great idea to get together like this! Looks like you all had a wonderful day! And all those handmade things....brilliant!!

    I love the idea of Misteria Lane!!! :)

    Have a nice week!
    Ingrid xx
    http://myfunkycrochet.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Brigitte you have way too much fun, they look like a fabulous crew to lounge around in the sun with and consume all manner of goodies. You all look like a truly talented bunch ( I typed unruly first of all.. perhaps this is true).Wishing that we were not worlds apart, so I could invite myself to buy in to Misteria Lane! Jolly lovely that you have shared your colourful day. Hope you had a tipple as well. Cheers Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  24. O wat ziet het er geweldig uit!! Ik baal echt als een stekkertje dat ik er niet bij kom zijn...
    groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik zit me hier van het ene naar het andere Misteria Lane-bloglid te hoppen en geniet met een big-smile van elk van jullie verhalen! zoooooooooooo een gezellig initiatief!!! Mag ik een beetje jaloers zijn??? ;-)
    fijn dat jullie ons laten meegenieten, dat is zo hartverwarmend!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een heerlijke kleurrijke dag hebben jullie gehad! Het ziet er echt super gezellig uit. En wat heeft iedereen mooie dingen gemaakt. Leuk om zo samen te komen met mede blogsters. Leuk om te lezen!
    Fijne avond. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ook hier weer een heerlijk verslagje...
    Het recept voor de koekjesrol komt er zeker nog aan! Het bloggen staat hier momenteel op een laag pitje en ik heb geen foto's van het "afgewerkte" resultaat dus ik ga er een nieuwe maken zodat ik er een fotootje kan bijplakken. :-)
    Ons mama heeft de koekjes onlangs gebakken en ze zijn echt lekker! Kleine tip? Zij heeft de "grove" ingrediënten een beetje fijner gemalen zodat de koekjes meer een geheel werden, niet verplicht natuurlijk, geen idee wat het geeft als je dat niet doet!
    Haha, als ik LO zou gekregen hebben van Kris, denk ik niet dat ik veel punten zou gehad hebben. Wel grappig hoe de jongen heel braaf al die foto's genomen heeft met de verschillende fototoestellen. :-)
    En dan nog de hele strenge: "SEG, staan we er allemaal op"? een heel gedwee "Jaja" volgde. :-) :-)
    Het was een heerlijke dag, bedankt voor het fijne initiatief!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Bedankt voor het meebeleven van de picknick en de foto van alle deelnemers met blognamen, een heel stel kende ik nog niet, ik ga gauw eens op bezoek!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...