zondag 19 juli 2015

Reorganisatie slaapkamer en grote terugvindactie

 
 
 
Zopas heb ik onze slaapkamer gereoriënteerd.
Dat betekent dat ik het bed heb gesleurd van het midden van de kamer
naar een hoekje onder de zoldertrap.
 
Let op: de rechterkant van het bed is voor mij,
vermits ik de oorzaak van deze verhuis ben,
neem ik het kleine ongemak er graag bij.
 

Omdat het midden van de kamer nu vrij komt,
oogt het geheel veel ruimer.
 
We kunnen er zelfs walsen nu.
 Samen  met meubels verschuiven, komt bij mij ook steeds :
alle lades leegmaken en op orde leggen.
 
Nu staan er op onze slaapkamer  drie ladenkasten,
de inhoud ervan wordt met een zekere systematiek ingeladen,
maar soms ook weer niet.
 
Weet dat ik de vreemde gewoonte heb
(Els van Dingen die Fijn zijn noemt het een opwijking)
op al onze  citytrips ,
cadeautjes voor mezelf te kopen
en die met het geschenkpapier er nog omheen in één van die drie kasten te leggen,
tussen de panty's en de topjes.
 
Als ik dan in mijn schuiven op zoek ben naar een kledingstuk,
slaat mijn hart altijd één beat over van blijdschap  bij het zien van  zo'n cadeautje
Vooral op die sombere winterdagen  dat ik me gehaast aankleed
om gaan te werken, komt er even wat van zon naar binnen bij zo'n onverwachte vondst.
 
Ik probeer me op die momenten  te herinneren wat erin zit,
en zolang ik het nog levendig weet,
mag ik het papier niet ervandaan halen.
 
Zo wist ik niet meer hoe het stofje van Petit Pan uit Parijs eruitzag,
en dacht ik dat er in het pakje van Cath Kidston ook een stofje zat.
 
De Chinezen zijn een cadeautje van mijn petekind Viktor
van zijn plechtige communie nog,
die Chinezen was ik ook uit het oog verloren.
(Viktor is ondertussen 19 !)
Er zit een heel mooi paardje bij.


De Cath Kidston blijkt een keukenhanddoek te zijn
voor de 20ste verjaardag van de zaak.
Dat was in 2013.
En als ik terugtel , klopt het, dat is het jaar dat  de dochter en ik
naar haar Graduation  Day in Londen togen,
een dag dat ik bijzonder trots op haar was.
 
Dus nu zit ik met een gedateerde handdoek,
maar gelukkig eentje met hele mooie herinneringen eraan,
dus hij wordt zeker gekoesterd.
 
 
Ook heel erg blij ben ik met de Doilies van Ingrid
die ze voor mij haakte op onze eerste ontmoeting
(een soort van blind date met vier andere madammen)
 
De eerlijkheid gebiedt me te stellen dat dit charmante tweetal
een poosje uit mijn omgeving verdween
(sorry Ingridje)
maar nu ik ze weer terugvond,
durf ik dat toe te geven.
 
Ze passen echt heel mooi bij mijn rode polkadotvaasje, he?
 
En zo'n kleine steekjes,
daaraan moet ons Orenske lang bezig geweest zijn..


      Ik geniet deze dagen erg van de tuin, vooral de madeliefjes (of iets wat erop lijkt)
in de wei achter onze tuin, doen heel erg hun best:


27 opmerkingen:

  1. Ha ha drie ladenkastjes ben blij dat er bij mij een in past ,maar het ziet er echt fantastisch uiit,en wat een leuk opwijking die kadootjes. Oh oh je bent toch een geweldig mens ,prachtige foto s trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schat, ik moet u toch waarschuwen.
    Gij gaat de volgende dagen zwaar leergeld betalen, met name hoofdpijn bij het opstaan uit bed.
    Ik weet niet hoe gij 's morgens uit bed springt, maar bij mij gaat dat op automatische piloot, en oh wee alles wat er anders ligt/staat/hangt dan in de normale routine (heeft ook wel met het feit te maken dat ik zo blind ben als ne mol zonder mijn contactlenzen zunne). Ik voorzie nog accidenten en een verhoogde consumptie Nurofennekes ten huize Dachshund !
    Dit gezegd zijnde - dat chinees paardje had mijn aandacht al op IG getrokken ! Hoe schattig is dat ! Die had ik toch geen 7 jaar in de schuif laten liggen hoor ! Zijn de mannekes en het paard uit steen vervaardigd of van metaal ?
    En nu we toch over paarden bezig zijn, het gigantisch schaakstuk is geweldig - het paard dat zich zebra waande ! Mag hij met die streepkes anders springen dan de 2+1 pas ;-) ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. No worries!
      Het bed staat daar nu al een paar dagen en ik ben er ondertussen aan gewend.
      Nog geen hoofd gestoten.
      (wie zegt trouwens dat ik aan mijn kant uit het bed stap? Nog nooit van "roll-on roll-over" gehoord?

      Beeldjes zijn van steen.

      En het schaakpaardje moet vanzelfsprekend de 2+ 1 pas doen, wat had je gedacht?

      Verwijderen
    2. Ik dacht dat hij, als schaakzebra, stiekem andere regels zou volgen ;-)
      De roll-on roll-over ken ik ja, maar ik ben daar niet zo goed in ! Er ligt altijd ne vent in mijne weg ! En daar óver rollen is onbegonnen werk, makkelijker is om hem gewoon uit bed te duwen en vervolgens zelf op 't gemak opstaan ;-)

      Verwijderen
    3. tiens,
      dat is een optie die ik nog niet heb overwogen :
      hoewel,
      veel plaats is er aan de linkerkant evenmin,
      dan zou ik EROP moeten stappen.... (niet zo'n schitterend idee)

      Verwijderen
  3. Wat gezellig jullie slaapkamer! Ik moest lachen dat je de schuine kant dan maar op de koop toe neemt :-) Wat een enige stoel met vogeltjes stof!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 't Kan deugd doen om alles eens drastisch van plaats te veranderen ! Zelf doe ik dat ook graag, maar het sleuren is niet zo meer aan mij besteed. Trouwens onze kamer is ooit in 2 gesplitst, dus veel valt er daar jammer genoeg al niet meer te verzetten, laat staan dat we'r in zouden walsen ;-) Leuk om jezelf na al dat sleurwerk nog met zo'n verrassingen te kunnen verwennen en dan stil te staan bij zo veel mooie herinneringen.
    Het polkadotvaasje past inderdaad heel mooi bij Ingrids doiliekes. Wat een schattige foto's op je dressoir !
    Prachtig ook die vogeltjesstoel !
    En de laatste foto met de margrieten, geweldig ! Wat bof jij daar toch met die avondzon en dat mooie uitzicht !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onze slaapkamer is vrij groot, omdat we bij het bouwen een aparte (dressing-)kamer naast de slaapkamer hadden voorzien, maar toen ik bovenop de eerste verdieping stond bij de bouw, en de tussenmuren nog niet waren gemetseld, heb ik met krijtlijnen de kamers op het beton getekend en zodoende, is de dressing er helemaal niet gekomen, het leek me op dat moment allemaal veel te klein.
      Geen dressing betekent echter veel laden kasten :)

      Verwijderen
  5. Geweldig verslag van de 'verhuizing' (traantjes gelachen, ook om het commentaar van iedereen, altijd leuk om te lezen). Ik ken niemand die zijn eigen gekochte cadeautjes bewaard en/of verstopt. Nou ja nu één dan...;) Ik zou het haast ook gaan doen. En je foto's zijn weer om van te genieten. Mooie doilies.
    Groetes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. echt doen die cadeautjes, achteraf zijn ze ZOVEEL leuker!

      Verwijderen
    2. Volgende maand hoop ik een weekendje naar Brugge en omgeving te gaan......uitgelezen kans;)

      Verwijderen
  6. Hihihi, ik dacht al dat ik vreemd was omdat ik het leuk vind om dingen die ik voor mezelf koop soms in te laten pakken :-) Hoe groter de strikken, des te groter mijn glimlach! Maar thuis.... Gaat het papier er toch heeeel snel af!
    Van roll on-roll off had ik wel gehoord, maar deze roll-variant kende ik nog niet. Heb je nog geen drank-na-21.00 uur-verbod-ivm-nachtelijk-plasgevaar gekregen???
    Je zou kussens tegen de muur kunnen spijkeren? Weer een reden (al weet ik dat jij die niet nodig hebt) om nog meer kussens te maken!
    En ondertussen ben ik gepast jaloers op jouw prachtige slaapkamer. Mét cadeautjes!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook ik laat dingetjes voor mezelf inpakken, helemaal als het een gezellig winkeltje is! Maar thuis pak ik het snel weer uit. Jou keukendoek lag dus gewoon 2 jaren in de la! Dat vind ik knap. Maar wel heel gezellig. Net als jou slaapkamer.
    Ik hoop voor jou en je man dat je niet heel vaak naar het toilet hoeft? Voor mij zou het niet zo handig zijn vrees ik. Ik vind je Matroeskapoppetjes ook zo leuk die wil ik ook nog wel eens. (Ben alleen bang dat het dan weer een nieuwe verzameling gaat worden! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, twee jaar!
      Achteraf bekeken wel stom dat ik er niet heb over nagedacht dat er een jaartal opstond. Ik had er heel het jaar 2013 mee kunnen uitpakken! :(

      Verwijderen
  8. Leuk idee,om cadeautjes ingepakt te laten en ze later pas
    te bekijken.Zo geniet je er veel langer van.
    Leuke vrolijke slaapkamer en die stoel vind ik toch zo leuk.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oeh wat leuk, zo nog oude kadootjes te vinden! Jammer genoeg vond ik niet zulke leuke dingen bij het uitruimen van ons ladenkastje vorige week (behalve een vergeten kadobon van 7,50). In onze slaapkamer valt ook weinig te schuiven... Toch leuk hoe je kamer 'als nieuw' wordt door een paar kleine aanpassingen! Hopelijk ga je je hoofd niet stoten... Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Moet kunnen meubels verplaatsen ziet er knus uit .heb je dat in je eentje gedaan en ging dat met u rug.
    De eerste foto vindt ik super mooi gemaakt straalt warmte en rust uit.
    Nog een fijn dag.gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alleen gedaan.
      Heffen gaat niet meer zo goed met mijn rug.
      Ik schuif een tapijt onder de pootjes van kasten en bed,
      en dan gewoon trekken,
      het glijdt goed over de plankenvloer.

      Verwijderen
    2. Als je nu kunststof glijdoppen gebruikt, zegt mijn man, dan kan je schuiven het hele huis door.gr bi

      Verwijderen
    3. oh, maar ik schuif nu ook al het hele huis door,
      zonder de kunststof doppen! :)

      Verwijderen
  11. Ik snap niet dat jij nog tijd hebt om je slaapkamer te reorganiseren als je al dag en nacht haakt. Hoe doe je dat toch?
    En dan nog en vraagje over de tuin: komt je ridderspoor elk jaar terug of heb je dat mooie exemplaar dit jaar gekocht? Ik heb er verschillende jaren zelf gekweekt, maar ik kan ze zelden doorhouden. Ze kwijnen telkens weg. Jammer, want de diepblauwe zijn m'n lievelingsbloemen.

    Als ik een lade open trek kom ik enkel rommel tegen. Goed idee om er kadootjes in te verstoppen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas. Hoewel ik verzot ben op Ridderspoor (ook diepblauw als lievelingskleur) slaag ik er maar niet in ze opnieuw te krijgen. Ik koop ze elk jaar in een potje en plant ze dan tussen de rest.

      Verwijderen
  12. Oh heerlijk mens wat goed van je dat je allemaal kadootjes in je lades verstopt hebt om jezelf te bekoren. Ja goed voor jezelf zorgen is heel belangrijk en ik lees al dat je daar heel goed in bent, dat druipt ook wel van je blog af met al die wonderschone bloemen en je leuke creaties...
    Ook daarin vind ik je een topper, niet altijd bezig zijn voor anderen, maar jezelf eerst verwennen met je zelfgemaakte creaties. Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Pakskes opendoen uitstellen? Ik heb veel geduld maar dat zou ik niet kunnen zenne !
    Op de laatste foto zit er uiterst links een kattensilhouet !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die opwijking van jou vind ik echt heerlijk.
    Dat is nu echt genieten van de kleine dingen in het leven.
    Zelf ben ik veel te enthousiast om zoveel geduld te hebben, maar ik durf soms wel "Ja" te antwoorden op de vraag of het een cadeautje is. Ook al heb ik datgene voor mezelf gekocht. ;-)
    Ik pak graag cadeautjes uit, dat is geen geheim! Ik pak ze trouwens ook graag in.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...