maandag 15 april 2013

Garenkaartjes naar een idee van "Kringloopgeluk"

 
Omdat ik vandaag de hele dag gestaag plichtsbewust heb doorgewerkt, beloonde ik mezelf namiddag met wat afwisseling tussendoor en knipte en plakte  ik garenkaartjes. Heel therapeutisch om tussendoor te doen.

Het idee daarvoor vond ik in het tijdschrift Libelle (zie foto hieronder), dat op zijn beurt weer inspiratie opdeed bij Ingrid van Willenswaard en haar pas uitgegeven boek “Kringloopgeluk”. Het boek ziet er schitterend uit en kan hier besteld worden. Het staat alvast op mijn verlanglijst. Ingrids blog (http://ing-things.blogspot.be/) is allicht door de meesten onder ons al lang gekend.

Sommige kaartjes heb ik uit prentenboeken van de kringloop geknipt, anderen uit tijdschriften. Ik merk wel dat ik moet leren rechter te knippen. Who cares?

 
Because I worked hard  all day long (no mind wandering off) I rewarded myself with some cutting and pasting.

 I found  the idea for “wool cards” in the magazine Libelle (see photo), which in its  turn found  inspiration with Ingrid Willenswaard and her newly published book "Recycle Happiness". The book looks great and can be ordered here: .http://www.linkeroeveruitgevers.be/boeken/p/detail/kringloopgeluk It's already on my wish list. Ingrid's blog (http://ing-things.blogspot.be/) is probably  known to most of us bloggers.

http://www.linkeroeveruitgevers.be/boeken/p/detail/kringloopgeluk

Some cards I cut out picture books , others from magazines. My cutting technique needs some practice, obviously.

 






En terwijl ik mijn garenrestjes zocht, stootte ik in de garenkast toevallig op een vergeten plastic zak met daarin het boek van Cath Kidston “Stitch”  samen met een naaiwerk van de dochter, even uit het oog verloren,maar een heel aandoenlijk kerstcadeau. Omdat ze weet dat ik zo gek ben op naaien en kleuren en garen en roosjes, kocht ze het boek voor me en begon ze één patroon eruit voor me te borduren, ’s avonds na haar werkuren op haar flat in Brussel, en ze haat borduren(heeft het nooit gedaan,nergens geleerd..), maar ze wou me een heel persoonlijke gift doen, en het lukte haar helemaal niet en het ging super langzaam en ze schonk op kerstdag het ondanks het zware werk- niet–helemaal- klare borduurwerk en ik was erg aangedaan en beloofde het te vervolledigen tot kussen en nu is het nog niet klaar. Shame on me. The worst mum in the world.
And while I searchedmy yarn leftovers,I found in the yarncloset a forgotten plastic bag containing the book by CathKidston 'Stitch', a very touchingChristmas gift from my daughter. Since she knows that I love everything concerning sewing and colors and yarn and roses,she bought the book for me and she startedout embroidering a rose pattern, while she hates embroiderybut she wanted me to have a very special gift, and though she’s very clumsy in embroidery, she did it anyway and it didn’t get finished in time because she had so much difficulties in stitching (her very fist time an all learned by herself in this book “Stitch”) and of course I was verymoved and promised to finish it further and now it is not ready yet. Shame on me. I am the worst mum in the world



17 opmerkingen:

  1. Dit heb je super gedaan! Wat een leuk idee zeg!,
    Helemaal zin om ook te gaan knippen!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je garenkaartjes zien er erg gezellig uit moet ik zeggen en dat kussen dat komt vanzelf wel een keertje af!;-)En dat The worst mum in the world?!?!?!?Daar geloof ik geen bal van!!! ;-)


    grtzzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooh wat een leuk idee ! Ga vandaag meteen een poging wagen . Leuk voor de snailmails xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooh, heel tof !
    Deze moet ik onthouden!
    Dat kussen in de maak dat al helemaal vol liefde zit gaat prachtig worden!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee en lekker praktsich ook om zo de restjes te bewaren. Enne recht knippen is ook niet mijn ding ik begin heel netjes maar op één of andere manier lukt het me niet dat vol te houden.Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh, zo leuk!!! Vooral die "Pipi Langkous" is geweldig!
    Lekker kleurrijk allemaal! Om te onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er leuk uit al die kleurtjes, ik vraag me nu af of je zit te borduren,(kerstcadeau) of het weer onder in de kast ligt???
    Moeders doen dat, moeders hebben ook maar twee handen en een(eigen) leven!
    Dit zegt een zich zelf vaak wegcijferende liefhebbende moeder van 8 kinders,....
    Door ervaring wijzer geworden
    Liefs Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niks te borduren. Nog stapels stagemappen na te lezen en hier zit ik weer te bloggen. Nu voel ik me schuldig, zowel van t kussen als van t schoolwerk.

      Daar ga ik dan maar weer, dankzij jou, naar de roepende (schoolwerk)plicht. (en misschien vanavond laat een ietsiepietsie borduren )

      Verwijderen
  8. Wat leuk die garen kaartjes .... ik moet nog wolletjes opsturen.
    Weet nu meteen hoe ik dat ga doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. haha nou.. je kan dat altijd nog afborduren !!

    kringloopgeluk boek van ingrid heb ik, leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha! Leuke kaartjes en leuk (echt hoor!) verhaal van je kussen! Schitterend toch van je dochter om dat voor je te doen?! En voel je maar niet schuldig dat het nog niet af is. Dat komt wel. Alleen misschien niet meer in je garenkast verstoppen, maar gewoon in het zicht laten liggen? En in het boek van Ingthings staan nog véél meer leuke ideeën, zeker de moeite!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh die garenkaartjes zijn helemaal het einde. So cute! En wat mooi dat jullie kussen nu af is :). Ennuh zekers weten dat jij een topmoeder bent. You go girl!
    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De dochter is vandaag weer even thuis uit Hamburg waar ze voorlopig woont.
      Ze is helemaal weg van het kussen.
      Het is eigenlijk een beetje "bonding" tussen ons 2.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...