zondag 5 mei 2013

Bibliotheek inspiratie




Het leuke van een provinciehoofdstad  is het grote aantal bibliotheken. Zeker voor mij want ik lees veel en graag.
En nog leuker: de kleinere bibliotheken zijn ook open op zondagvoormiddag.

Zonet heb ik een voor mij onbekend tijdschrift ontdekt: “Handwerken zonder grenzen”. In de nummers die ik meeheb, staan een heleboel prachtige dingen waarvan ik vooraf weet dat het me nooit lukt om ze te maken:

 
The fun of living in a provincal capital  is the large number of libraries we have around.. Especially in my case, since I absolutely adore reading and I’ve always a book or two at hand.
Tthe smaller libraries are even open on Sunday morning. Just now I discovered an unknown  magazine: "Crafts without borders".  I brought a lot of those home and now I am looking at  some  wonderful things that I won’t be able to make at all (so difficult):



Deze is schitterend, helemaal mijn ding. Alleen net iets te veel werk.
 
 
 
 
Maar ook enkele werkjes die me inspireren en waarvan ik denk dat ik er iets mee aankan.

But also some works which inspire me and which I might be able to handle myself (?!?)



Zoals deze drie “roddelende Chinese boerenvrouwen”, die wil ik wel eens proberen te schilderen op doek.

I should be able to paint these three "gossiping Chinese peasant women" on canvas.





De  gebreide Chinese gelukspoppetjes zien er ook makkelijk uit
These   knitted Chinese little dolls look easy enough:

 
Of deze dobbelsteen. Ik zie meteen een bestemming voor een aantal handgeborduurde kringloopschilderijtjes. Ik knip ze vijfhoekig uit, naai ze samen en resultaat: een mooi speldekussen!  Zo, mijn to-do-lijst breidt zich weer uit. Nu nog tijd vinden!
And this dice also seems a piece of cake, doesn’t it? . I can feel a destination for some hand-embroidered paintings I got from the thrift store, which I can cut.  pentagonally,  en then sew them together and the  result: will be  a beautiful pincushion! So, my to-do list expands again. Still find time now!


5 opmerkingen:

  1. owww wat een prachtige kunstwerken staan er in dat boek ♥

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken die handwerkbladen ook niet, toch mooi'zo'n bibliotheek! En ja... de tijd. De tijd vliegt... veel te snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja die handwerkbladen ken ik mijn moeder had ooit een abonement in een grijs verleden en weet dat ik als meisje samen met haar ook wel dingen maakte uit het blad altijd erg apart en vooruitstrevend ,maar jij laat ook fantastische dingen zien ,maar ja die tijd ..oh oh .we gaan gewoon lekker door groet marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha,ha...ik vind die Chinese gelukspoppetjes erg grappig,dat zou misschien nog wel lukken met veel bloed zweet en tranen,maar dat patroontje op hun lijfje?!?!?ik ben er bang voor...no way dus.Tja mijn lijst is ook nog zo lang.Een ding is zeker!Vervelen doen wij blogvrouwen ons nooit!;-)


    grtzzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou zeggen dat je een bestelling voor een kist voor tuinstoelkussens kunt plaatsten maar als het naar België verzonden moet worden wordt t misschien wel kostbaar..

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...