dinsdag 21 mei 2013

Dododoos en tuinwoekering

 
 
Vandaag lagen er in de bib hele mooi leaflets: het erfgoed depot Oude Drukken wordt volgend weekend eenmalig opengesteld voor het grote publiek. Een deel van deze drukken is te bekijken via www.limburg.be, deelsite HIPLimburg onder het item 'digitale collecties'.
Ook deze dodo is daar te zien.
Die vogel van 1m hoog is bij het einde van de 17de eeuw uitgestorven door toedoen van Nederlandse kolonisten.
(neen, ik formuleer verder hierbij geen commentaar, maar zou het een en ander kunnen toevoegen)
 
 
Omdat ik de leaflets zou mooi vind, nam ik een hele stapel mee en plakte ze op de leonidasdoos die ik vanochtend kocht met truffels erin (vermits de truffels toch in mijn verjaardagsmandje terechtkomen, zie post gisteren) 

 
En kijk! De Dodo-doos ziet er best leuk uit:
(klinkt trouwens ook goed: "Dododoos" en ruikt heel lekker omdat de truffelgeur nog volop erin zit)
 

En net toen ik de haag die onze voortuin van de straat scheidt, wou gaan knippen, begon het hier te gieten. De roze brem buigt helemaal door van de regen. (Allicht is "brem" dialect, geen idee hoe die struik officeel heet, misschien weet Esther van de tuinderij het...)


Kijk hoe veel nieuwe groene sprietjes er langs alle kanten uit de haag springen:

 
 
Ik houd van wild en ongecontroleerd. Zo zijn er dit jaar enorm veel varens vanzelf ontsproten (zie foto hieronder)- zo veel zelfs dat de echtgenoot vraagt dat er niet een aantal een kopje kleiner moeten worden gemaakt, en dat wil al wat zeggen want doorgaans bekommert  hij zich helemaal niet om de tuin.
 
En verder wordt onze tuintrap helemaal overwoekerd door iets kruipend met witte bloemen erop. Het plantje doet zo erg zijn best dat ik het niet over mijn hart kan krijgen het van de trap te halen.
 


4 opmerkingen:

  1. wowww wat een enorme mooi doos zeg ♥♥♥
    en je tuin ziet er gezellig uit ☺

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Brem is een normale naam hoor de bijnaam is bezemkruid, van de takken kun je namelijk mooie bezems maken...Cytissus is de latijnse naam ;)
    Prachtige tuin, ik hou er van!!!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor hoe je die doos truffels bewerkt hebt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige struik Brigitte en dat plantje heeft wel iets wat over jullie trap heen kruipt,zolang je er maar niet over uitglijdt als het nat weer is zou ik hem ook laten staan,want ja een val met jou rug lijkt me niet echt bevorderlijk!De Dododoos is sjiek de friemel hoe hij eruit ziet!Lijkt alsof hij een heel duur kado verbergt!
    ik blog tegenwoordig alleen weer in het Nederlandstalig.....het ging me teveel tijd kosten om het tweetalig te doen,al vond ik het wel leuk hoor...en een goede oefening voor mijn engels om dat wat bij te houden,maar dat doen we dan wel met de brieven die ik schrijf met mijn nicht in Australie.Het bloggen is ooo zoo leuk,maar zoals je zelf al aangaf....voordat je het weet ben je al gauw weer heel wat tijd ermee kwijt!Je vind reacties krijgen leuke,maar je wil er ook bij een ander eens plaatsen,dus dat komt er ook nog bij,ha,ha....lots of blogwork!;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...