zondag 29 september 2013

Boeket van de week en "bouffe-shit-dors"

     Oktober ondertussen.
Dat betekent een boeket met herfstkleuren.
Wat hebben we nog in de tuin?
varens, anemonen, rode beskes, wat toetjes van de fluweelboom,
een paar rozen,  klimop en  herfstasters.
That's it.
 

Eerste-week-oktober-boeket
 
 
En omdat ik het momenteel super en superdruk heb op school,
worden de katten al eens vergeten.
Lupus probeert me duidelijk te maken dat hij
"scheel ziet van de honger"
 


Lola heeft een VEELefficiëntere manier om te tonen dat ze wil eten.
Ze gooit zich gewoon op mijn toetsenbord
en vermits ik geen enkele hoofdletter meer kan tikken,
zal ik ze dan eerst maar voederen zeker.
           Als Lola hongerig is, gaat ze als een pletwals over mijn laptop. En dat is zo'n 70 keren per dag.
 

Op de foto hierboven de Lou onrecht aangedaan.
Als hij geen honger heeft,
is het best een mooie jongen.
 
 
Zijn jullie katten ook zo'n "eetmonsters"?
Die van mij eten de hele dag.
 
In de film "Two days in Paris" zegt de vader van Julie Delpi met een zwaar Frans accent in het Engels dat hij haar kat noemt:
'bouffe, shit, dors"
Dat past dus ook perfect bij Lola.
 
 
Leuk weetje:Delpi's filmvader is haar vader in het werkelijke leven,
haar filmkat, is haar echte kat.
Zeker de film eens bekijken.
't Is de moeite.
 
 

21 opmerkingen:

  1. Oh, jaloers van al dat moois dat je nog in je tuin hebt en waarmee je de prachtigste boeketten tovert !
    En die katten van jou zijn toch super, jong ! Van eigenwijs en karaktervol gesproken ! Die moeten echt niet onder doen voor die van ons. Bij ons is het vooral Panter die de hele dag door zou eten. De weegschaal slaat ver door. Ze speelt krabpaal met het vliegenraam om duidelijk te maken dat ze binnen wil om te eten. Dat vliegenraam ziet er intussen niet meer uit … Als ze stukjes hesp krijgt, grijpt ze ze met haar 2 pootjes en steekt ze zo rechtstreeks in haar muiltje. Grappig !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan heb je ons vliegenraam van de schuifdeur nog niet gezien!
      Lupus klautert gewoon van onderen naar boven als ik de deur niet snel genoeg voor hem open.

      De echtgenoot kan er niet meer mee lachen.

      Verwijderen
    2. Haha, dat was bij Pruts ook zo maar die heeft al ingezien dat miauwen even efficiënt is.
      En de echtgenoot hier kan er ook helemaal niet mee lachen.

      Verwijderen
  2. Wouw! Wat een prachtig boeket. Ook hier op tafel chrysanten en bladeren. Herfst is ook heerlijk.
    Groeten van De Juffrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dear Brigitte, your bouquet is really gorgeous and this cat , so cute! How is possible to take these beautiful photos of an animal in move?
    Have a lovely week!
    Olympia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Let's be clear about one thing: this cat is definitelly not an animal in move. :)
      As a matter of fact: Never seen anything more slow in my whole life.

      Verwijderen
  4. Je hebt nog een prachtig boeket weten te maken!
    Tja, en katten hebben zo hun eigen levens en verlangens en kattenstreken.
    Ik wens je veel succes bij je drukke werkzaamheden!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat vind ik nou een prachtig boeket! Schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die van mij zagen den hele dag om eten en laten dat dan opeten door de andere buurtkatten, den egel en zelfs de vogels....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, heel herkenbaar.

      ik zet hier ook elke avond de niet leeggegeten kommetjes buiten en dan hoor ik het schotelke rinkelen doordat de egel er met zijn volledig lijf inzit.

      Verwijderen
  7. Wat een mooi boeket... en dat allemaal "gratis" uit je eigen tuin? Wat een rijkdom! Ik was bang dat onze poes een lintworm had... ze eet me de oren van mijn kop (selectief dan wel... Whiskas en Lidl zakjes het liefst) Ik ben blij te horen dat dat bij jullie ook zo is... dat stelt me gerust! Jullie katten laten zich wel super fotograferen! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Brigitte,

    Het lijkt wel of jij een cursus bloemschikken hebt gehad met die prachtige boeketten altijd van jou.....en dan die katten?!?!?IK lig hier helemaal in een deuk...die blik van Lupus en dan de houding van Lola....'zie je ik lig hier al halfdood met mijn tong uit mijn bek'.Terwijl jij op de cursus bloemschikken zat waren Lupus en Lola naar de toneelschool!


    grtzzzz
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vraag me af op welke school Hugo zit, onze derde kat, die alleen 's ochtends en 's avonds langskomt. Die is allicht ergens aan een zeer intensieve opleiding bezig. Ergens te velde. Letterlijk in zijn geval.

      Verwijderen
  9. Wat een mooi rood boeket, helemaal herfst!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige bloemen .... ben jaloers!!!
    Waarom? Omdat mijn katten deze helemaal zouden opeten en ik dus echt geen bloemen (of planten) neer kan zetten hier binnen. Dus ja die van mij zijn letterlijk "eetmonsters"

    BeantwoordenVerwijderen
  11. HayHay!
    Wat een mooi boeket!
    Wat heb je toch een prachtige bloemen in de tuin!
    Ik heb 2 chihuahua eetmonsters. Ze gooien alle charmes in de strijd :-)
    Fijne dag!
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Onze katten Pepper en Tijger denken ook alleen aan eten. En aan slapen natuurlijk. Maar eten staat op nummer 1. Tijger gaat je aan zitten staren. Totdat je daar zenuwachtig van wordt en dan heeft hij zijn zin. Wat een prachtig boeket heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey Brigitte,ik vraag het je hier maar even...maar kom jij ook naar Esther de 27ste?Lijkt me gezellig als je er ook bij bent!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...