vrijdag 7 februari 2014

Ile flottante


Hugo is a damn picky cat!
Geen enkele vorm van "normaal" katteneten bekoort hem.
Hij ruikt eens aan het kommetje en wandelt dan verontwaardigd weg.

Maar voor een île flottantje beklimt hij mijn keukenkast.

Hugo is a damn picky cat!
He won't have any more of the "usual" cat food.
Just smells at his bowl and walks away.
BUT if he smells the making of an île flottante, he starts to climb the kitchen cupboard wall:


Een île flottantje:
Een kommetje met halfvolle melk,
en dan in het midden daarin drijvend:
een kwakje room
 
an île flottante in cat version:
a bowl of milk
with in the middle of it,
floating a bit of cream:
 De term "île flottant" heb ik  niet zelf bedacht,
het is een bestaand gerecht, door mij op poezenmaat aangepast.
Hier kan je kijken hoe Jeroen Meus het enige echte gerecht klaarmaakt
 
If you would like to know what a real île flottante consist of,
just have a look at the film in which
Belgians most famous cook demonstrates what to do.



 Het allerlekkerste gevoel op aarde:
in de tuin  staren naar de mooie avondlucht
(vandaag licht tot 18.10u.!)
en ondertussen een kat tegen je aan  schurkend en kopjes gevend.
 
En dan tegelijk ook nog een mooie maan (eerste kwartiervorm!)
 




 
 fijne ik-kom-thuis-van-schoolavond ook nog want lieve hartversterkende post van Els,
ze is een kei in het aanleveren van fijne dingen. Je vindt haar blog hier.
 
Als troost voor het feit dat ik een moeilijke periode doormaak.
Leuke kaartje en een bloembol, boshyacint: om het hier nog "bossiger " te maken.
Op het kaartje:
"What makes life simple? Being together gathering wood"

 

 

 

19 opmerkingen:

  1. Hallo Brigitte,
    Wat een eigenwijs katje heb je daar.
    Fijn dat er nog mensen om je denken in een verdrietige tijd!
    Ik wens je ook alle sterkte!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp dat je een moeilijke tijd doormaakt.
    Sterkte hoor.
    En wat kunnen katten dan een troost zijn.
    Ook al eten ze niet alles.

    Liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. my cat behave in the same way: sometimes she has enough of her food and she doesn't want to eat!!!!! grrrrr
    xxxxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Brigitte,
    Wij geven onze poezen eigenlijk nóóit geen melk, het is ook niet gezond als ze dat teveel krijgen.
    Grappig hoe ze kunnen reageren maar ze zijn zeker kieskeurig als het op hun eten aankomt; die maak je niks wijs.
    De foto toont overigens een heel onschuldig kijkend poezesnoetje...
    Liefs en fijn weekend!
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier KREGEN - met de nadruk op de verleden tijd- de katten ook geen melk, men raadt het inderdaad om allerlei redenen af. Ik kocht altijd speciaal van die kattenmelkflesjes, MAAR Lola verdraagt absoluut geen zuivel, dus ook die echte kattendingen niet, de Lou vindt ze niet lekker, en voor Hugo alleen, bleven ze staan en werden ze soms halverwege het flesje slecht. Ik geef hem nu af en toe gewone melk, en dat schijnt hem goed te bevallen. Hij reageert er in ieder geval gezondheidswijze goed op.

      Verwijderen
  5. Ha die Hugo! Net ons Flosh... geen enkel katteneten kan zijn goedkeuring wegdragen... soms de zakjes van de Lidl...maar dat mag dan weer niet te lang duren of hij heeft nood aan verandering. Van de hondebrokken is ie daarentegen wel zot. Gekke kat... mannen zeker !?
    Ik geniet weer van je foto's en avondluchten... zalig.
    En die blog van Els is heel leuk... daar ga ik vanavond eens op mijn gemakske wat lezen!
    Fijn weekend... Hier regent het pijpenstelen :( Maar we doen of we dat niet zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lieve koesterpost! (woord bestaat waarschijnlijk niet) Ik vind je foto's prachtig en mijn kat vertoonde vroeger hetzelfde gedrag. Hihi! Lieve groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij deze maken we absoluut van "koesterpost" een bestaand woord!

      Verwijderen
  7. Fijn he dat het langer licht is nu! Ook ik heb gisteren met bewondering naar de maan en lucht gekeken toen ik onze logeerhond uitliet. Vandaag is het zo'n triest weer....
    Wat een lieve post van Els, dat is haar inderdaad wel toevertrouwd! Hou je taai ! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ...wat wil je als je zo verwent wordt dan ga je wel kopjes geven....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Diegene die de kopjes geeft, is Lou. Hij eet werkelijk alles (wordt bijgevolg het minst verwend) en geeft desondanks het meeste kopjes. conclusie: kopjes-geven-loont-niet. Da's pas een doordenker, eh? :)

      Verwijderen
  9. Mooie foto's! Wat een wolken en maan, voedsel voor de ziel he.
    (Fijn dat de bol het heeft overleefd!) Graag gedaan hoor.
    En die Hugo toch...Ik zou ook op de kast klimmen voor zoiets lekkers hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat lief, alles wat je schrijft eigenlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijke kattepoes! En wat een lieve post: je krijgt wat je verdient :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha, de snoeper, zie eens naar die smachtende blik ! Hij weet verdomd goed wat eraan komt. Het verontwaardigd weglopen is zo herkenbaar. Hier likt Pruts de gemorste nutella op en Panter at deze week nog witlof (waar eerlijkheidshalve nog een heel klein beetje kaassaus aan zat)
    Wat een lieve post en 'bossiger' is een mooi woord. Alsook de gedachte om de wereld weer wat bossiger te maken !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een nuffige dame zou ik zeggen, maar het is een heer haha
    Zoals je weet mag Serafina ook af en toe het restje melk van janne haar cornflakes "uitzebberen" en das genieten! En het bekomt haar ook goed.
    Koesterpost, wat een prachtig woord!!! Ik hoop dat je de mijne vandaag toekrijgt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Potjandorie nog aan toe zeg!Ik had hier vanaf mijn smartphone al gereageerd maar zie wederom dat er niets staat...grrr...superleuk zo'n bloembol per post!Wat een idee zeg!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...