woensdag 2 april 2014

Renatus Dachshund -voor de verjaardag van mijn vader zaliger-

 
 
Deze absoluut perfecte schat viel vandaag bij mij in de bus.
Marloes van Marloes Kreatief maakte hem speciaal voor mij.
Kijk toch !
Wat een perfectie: die buik die vooraan wat lager hangt dan achteren,
dat parmantig opstekende staartje,
die Dachshundoortjes,
de in de zon schitterende leiband,
zijn  fluffy vacht....
Dit overtreft werkelijk alles.
 
Dachshund schitterend ingepakt
(de verwachtingen waren hoog bij het uitpakken)
vraagt om een naam.
 
Marloes, je gelooft het of niet:
vandaag is de verjaardag van mijn vader.
Hij zou precies 81 geworden zijn.
 
Daarom als eerbetoon aan hem,
geef ik Dachshund mijn vaders naam.
Iedereen kende hem als "René" maar officieel heette hij Renatus.
 
Dus Marloes, jouw hond wordt bij deze Renatus gedoopt  en vanzelfsprekend enorm gekoesterd:
 
 
 
 
 


Lupus zonder woorden

 
De echtgenoot had deze vaas voor me mee,
het etiket zegt "handgemaakt".
Ze is in het echte leven mooier dan op de foto.
 En iemand heeft Lola verplaatst terwijl ze in haar doos lag.
Kijk nu!
Helemaal haar dak ingestort!
 
 
 

20 opmerkingen:

  1. Wat een geluk heb jij zeg! Niet alleen met Renatus maar dan ook nog met een mooie handgemaakte vaas! Een echtgenoot met smaak! Lief van Marloes en Renatus vind ik de perfecte naam! Je foto's zijn weer keigrappig!
    Raar toch hé zo'n eerste verjaardag wanneer hij er niet meer is... ik liep een hele dag aan hen te denken op hun verjaardagen. Dan mis je ze nog eens extra zo hard.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb vandaag inderdaad veel aan mijn pa gedacht.
      Hij was zo'n lieverdje, als je erover begint na te denken.

      Ook gisteren dacht ik veel aan hem, hij maakte altijd een 1 aprilgrap. Ook de laatste jaren nog belde hij vaak op 1 april, en ik wist dan vooraf dat ik niets moest geloven van wat hij zou zeggen.

      Verwijderen
  2. Nou Brigitte voel me zeer vereerd,en fantastische naam,bijzonder dat hij juist vandaag aan komt. Want had voor jouw en els de post gelijk op de bus gedaan ,,bij els was het al aangekomen ,bij jouw dus vandaag ,toeval bestaat niet !!!!mooi dat het deze dag kwam .graag gedaan ,lieve groet marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello Brigitte, thank you for joining my blog. I was trying to join your blog for the last couple of weeks but googleconnect had problems, finally I did manage to join today. Your blog is filled with such lovely colours. I am going to browse through some of the older posts. -Gaia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi gemaakt weer door Marloes.
    En wat heb je hem een mooie naam gegeven.
    En de foto's zijn weer zo leuk.
    Soms denk je,toeval bestaat niet.
    En dat denk ik bij deze ook.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhh wat een lieverd die Renatus EN Marloes!Op een moment supreme nog wel!Nou die heeft het daar vast goed naar zijn zin!

    grtzzzz
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Marloes is een schat he! En wat een talent ook, op zo vele vlakken!
    Fijn voor jou en je papa.
    En lief van je man!

    Mooi weer allemaal..
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat ontzettend lief, die marloes weet mensen echt te verrassen!! Grappig, mijn vader zaliger is ook jarig vandaag! X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die lieve Marloes, waaaaanzinnig en d naam:perfect heel mooi!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lief gebaar dat je een mooie dachshund hebt gekregen. En dan vernoemd naar je vader op zo'n bijzondere dag is helemaal op zijn plaats.
    Dit soort dagen zit de hele dag in je hoofd en hart. Mijn moeder overleed vorig jaar en ik moest vandaag een afspraak maken voor 9 april, de trouwdag van mijn ouders. Als ze nu nog leefde zouden ze 60 jaar getrouwd zijn geweest. Dan hadden we feest gehad.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oooh, wat is die Renatus knuffig ! Zo'n leukerd ! En zo bijzonder omdat hij dan ook op een heel speciale dag bij jou aankwam. Leuk voor Daniël om er een vriendje bij te hebben.
    Is er een schaakstuk bijgekomen naast Lupus ? Die lijkt helemaal in zijn nopjes met het prachtige uitzicht !
    Oeps, wat sneu van Lola's huisje !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldige dachshund, erg mooi gemaakt! De rest van je huisgenoten lijken er ook blij mee ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou zeg, dat is ook bijzonder dat je zo'n leuk geschenk krijgt op je vaders verjaardag! Dat heeft vast zo moeten zijn. Mooi om dit hondje dan een naam te geven ter nagedachtenis aan je vader. En wat leuk die foto's van de 2 hondjes samen, hihi. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw wat super lief en super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh en trouwens, ik had je pas via google+ een berichtje gedaan maar ik had al zo'n vermoeden dat dat niet goed was gegaan (en ik moest zelf ook weer even heel hard zoeken om het terug te vinden). Ik deel dat bericht dan maar even hier, want het zou te leuk zijn om te missen (vind ik dan... ;)
    Komt ie: Hoi! Ik zie even zo gauw niet hoe ik je een privé berichtje kan sturen (via mn telefoon) maar ik zag net wat leuks langskomen dat ik je wou laten zien omdat ik denk dat jij het wel leuk zult vinden: http://annemarieshaakblog.blogspot.nl/2014/03/wiener-dog_25.html?m=1
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit prachtig Dachshondje zal zijn zeer mooie naam alle eer aandoen! Wat een fijn kadoo! Soms moeten dingen echt zijn zoals ze zijn ... Renatus kwam net op tijd x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bijzonder! In alle opzichten. X
    By the way: heb je give-away van laatst in het echt mogen bewonderen! Lien (mijn overbuuf) was de gelukkige winnaar van het pocheke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...