vrijdag 15 augustus 2014

Tanzania. Curiosities.


  Ja hoor, het dier waarnaar jullie je gek zochten, is gewoon een stomme krokodil.
Hieronder een close-up.

Onderweg naar de krokodil, kwam ik ook de Vervet bij mijn afbeeldingen  tegen, van de familie van de groene meerkatten, misschien toch even kijken want hij heeft iets speciaals.


    En nu we toch over curiositeiten bezig beginnen, hier zijn er nog een paar:

     1. De vrouwentongen (voor de Nederlanders 'Sanseveria's") staan hier niet in bloempotten
         maar gewoon in hagen:
                              
                                2) Volgens onze gids, lusten de mensen van Tanzania veel
                                     liever rode bananen dan gele, de twee soorten bestaan hier:
De rode komt wel minder voor.
ze is zoeter dan die van bij ons, en geurt sterker (de hele auto stonk 's anderendaags
naar de resterende tros, het leek alsof er een leger Godzilla's in had geslapen)

   3) Geen wegwijzers naar waar te gaan maar wel  wegwijzers voor de grootte van de auto's



4) kok van dienst plukt vers aperetiefhapje uit de boom...
kan je geloven dat het beest histe van colère?
(geluid zoals het blazen van een zwaar geschrokken kat)
Hieronder zie je dat hij nog steeds erg boos is:


5) toiletten in hutjes,
da's weer eens wat anders.
Kijk naar het symbool voor de vrouw,
ze staat heel vreemd met haar armen,
ziet er  behoorlijk dringend uit....

25 opmerkingen:

  1. Dat is nog eens een romantisch wc-huizeke!
    Als we nu veel en langgenoeg tegen "onze van Ingrid gekregen Sanseveria" klappen zouden we dan ook zo'n schoon haag krijgen? Echt toch wel een fantastische reis!
    Wanneer stuur je mij die gewonnen krokodil? ... Kwestie dat we een klein kotteke kunnen voorzien! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh dan had mijn hubbie het toch goed gezien...de krokodil!Wat een mooie foto's weer en ja een haag van sanseveria's!Daar zal weinig onderhoud aan zijn...ik zeg altijd maar zo 'die zijn nog niet kapot te krijgen nog niet al stop je ze 5 meter onder de grond'!Gaaf die kameleon?!?!Vrienden van ons gaan 12 september naar Tanzania en Kenia op vakantie...ik kijk al weer uit naar haar vakantie film/foto's ...altijd leuk en geniet altijd een klein beetje mee zo,ook al is het niet mijn eigen vakantie...love it...onze wereldbol heeft zoooo veel mooie stekkies!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ik heb nog zitten tureluren op de foto van vorig berichtje, ik wist wel dat het een schoon "sjakosj-in-spe" zou zijn in de rivier, maar ik vind ze nog altijd niet....
    Ter info : hier lukt dat dus niet, een sanseveriahaag... Juist ja, heb het al geprobeerd, een sanseveria buiten te planten. Zelfs in de zomer zijn onze nachten nog te koud... Dood na 2 maand, ocharmkes...
    Maar die op de foto, WOW ! Mastodonten gewoon ! Ikke wil er zo eentje !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ahum, is dat normaal bij die vervet, of is den deze dringend op zoek naar een dierenarts ????
    De 'wegwijzer' is zoooo Afrikaans ! Ik vroeg ooit in Mali op een wegeltje waar een tweesprong was de weg, en verwachte dus als antwoord links of rechts, maar het antwoord was even onpraktisch als dat het poëtisch was : " c'est par le nord ".
    De sanseveriahaag is super, 't is bijna een omheining !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahum, Carla, ik denk eerder op zoek naar een vrouwtje, of sla ik de bal mis ?

      Verwijderen
    2. De kleur is eerder associeerbaar met een slag op de bal. ;-)

      Verwijderen
    3. Een hele grote groep misters blue balls liepen daar rond. En neen, An, geen vrouwtje te zien.

      Verwijderen
  5. Dat is nog eens een andere haag,dan b.v. een coniferenhaag.
    Deze is veel leuker.
    En ik wist echt niet,dat er ook rode bananen zijn.
    Weer wat bij geleerd.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vind die vrouwentongen heel gaaf door het formaat!
    Zouden ze daar ook zo heten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. A ha, lees op Wikipedia dat de plant van oorsprong uit Afrika komt.

      Verwijderen
    2. He, kijk, dat wist ik nog niet zie.

      Verwijderen
  7. Neig, die vrouwentongen in haagvorm ! Die kameleon zit daar anders wel rustig voor zo boos te zijn ! Zijn die zo tam dat ze zich laten pakken ? Indrukwekkend vind ik dat !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel tam zou ik het niet durven noemen, hij stribbelde geweldig tegen!

      Verwijderen
  8. Heet dat een blauwtje lopen....;-)) En grappig zo hegje sanseveria's en rode bananen zijn ws niets voor mij want ik lust ze alleen als ze net niet groen meer zijn en die zoete lucht bleehhh!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was inderdaad helemaal bleehhh! Ze hebben ook een poos in de minikoelkast in de jeep gezeten, telkens als het deurtje opende, kwam er een walgelijke bananengeur de auto in.

      Verwijderen
  9. Prachtige reportage, Brigitte!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oeps, ziet er pijnlijk uit...
    Wat een geweldige reportage, ik zit heemaal mee te genieten hier!
    De geluiden stel ik mij er zelf even bij voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Rode bananen, blauwe pruimen (kloten), vrouwentongenhaag,.. het kan niet op!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's eens een keer iets anders dan kut-met-peren, eh?

      Verwijderen
    2. Inderdaad. De mooie foto's van Afrika hebben me gisteren (ik denk onbewust) aangezet om een jurk te maken uit Afrikaans stof. Nu nog een rits (dan kan ik de jurk afwerken) en mooi warm weer!

      Verwijderen
  12. Nou tot nu toe gaat het je goed af om foto's te kiezen! Die van de vorige log zijn ook geweldig! Jeetje het lijken wel foto's uit een boek. Genieten dus! Kijk nu al uit naar de volgende foto's. Xx Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie foto reportage,zit helemaal te genieten en rode bananen nooit van gehoord zo zie je maar

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hahaha ... ze zullen pas naar het hutje gaan als ze bijna in hun ... doen hé :-) Zo tof allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...