zaterdag 20 september 2014

Granny-bloemen kussen en nieuwe fototoestelknop

 
Et voilà: kussen klaar!
Met bloemengranny's.
De beschrijving ervan vind je hier.
Dat maakt natuurlijk dat mijn deken voorlopig RANDloos blijft.
Bloemetjes haken allemaal goed en wel,
maar een rand is  een brug te ver .
 

 

Ondertussen heeft mijn tante Irene wol voor mij gesponnen op haar spinnewiel. Hij is heel erg mooi en heel erg haakbaar. Olala, er zit een nieuw kussen aan te komen   :)

En daarstraks drukte ik op een verkeerd knopje van het fototoestel dat ik al anderhalf jaar heb
(ik haat namelijk het lezen van gebruiksaanwijzingen en ga er altijd meteen voor),
en toen ontdekte ik iets nieuws: je kan blijkbaar de foto zwart-wit zetten en slechts één kleur laten doorkomen. Kijk hoe mooi:
(Godweetwatdattoestel nog allemaal kan, toch maar beter de manual lezen?)


En we doen het nog eens:
aardbeien foto gewoon,
en mét kleurselectie.
Ooooooh! 

 
                  En nog eens:

                   
Hiermee zal ik nog vele uren zoet zijn

                                    De boer heeft gras gezaaid op het veld achter ons huis.
Het zit nu vol met duiven die de zaadjes komen oppikken.
Zwermen en zwermen duiven.
(of is daar een andere verzamelnaam voor?
klinkt wat vreemd) 

    én er is een nieuw paardje bijgekomen in de wei achter de  eerste wei:
   een heel groot wit.
  
    Het is een luidruchtige, een echte hinniker.
    Ik durf te wedden dat het een hengst is.
    Morgen even gaan checken.

Hier nog twee luidruchtige ventjes:

31 opmerkingen:

  1. Wat mooi is je kussen geworden, en een tante die wol spint dat klink helemaal goed
    vooral als je zoveel haakt ;)
    Maar dat knopje op je toestel is helemaal fantastisch, mooie foto's zeg...

    Fijne zondag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The granny flower cushion looks wonderful. I have become attracted to the pompom too and am currently sewing a cushion with some trim. I love the way your blanket looks with the muted palette of grey white black and red in the Knopke adjusted picture. I am still discovering what my camera can do but will have to load a disc into the computer to find out what it can do- im too lazy for that and rather just play as well

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. same here: lazy when it comes to manuals.

      I like the word "knopke adjusted picture". (knopke= "button" :) )

      Verwijderen
  3. Dat is vast en zeker het paard van Sinterklaas.
    Ook zo mooi wit.
    En wat leuk,zwart-witfoto's met een kleuraccent.
    En je kussen is prachtig geworden.

    Nog een fijne zondag
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. aha, het paard van de Sint.....! (waar zit de Sint dan?)

      Verwijderen
  4. Gegarandeerd een hengst. Mannen maken altijd veel lawaai. Vrouwen zijn veel stiller :-) !
    En allez, dat had ik niet van u verwacht, gij last van je m'en foutisme over handleidingen ? Da's nochtans meer een mannenziekte ;-) !

    Uw kussentje is schoon geworden ! En die nieuwe wol... Da's pas mooi... Zoiets vind een mens niet in de winkel ! Awel daar ben ik dan weer jaloers op....

    PS en, al plannen met het tiroler landschapke ? Ik ben altijd benieuwd om te zien wat ge nu weer hebt bedacht !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. als je eens wist wat voor plannen ik met het tirolerlandschap heb! (Blogland zal nooit meer hetzelfde zijn)

      Verwijderen
    2. lap, nu ben ik half zot van curieuszerigheid !

      Verwijderen
  5. Randloos, da's een héél schoon woord ! Voor mij betekent het zoveel als onbegrensd, en onbegrensd, dat schept oneindige mogelijkheden.....
    Uw kussen is prachtig, maar de nieuwe kleuren van tante Irene spreken me nog meer aan !
    Welke kleur hebt ge geselecteerd bij de laatste foto? (Da's wel een superknopske !)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da"s mijn grootste betrachting: randloos door het leven gaan

      Verwijderen
    2. wijs, héél wijs, ik zou zelfs durven zeggen randloos wijs ;-)

      Verwijderen
  6. Hoi Brigitte,
    Via Ingrid Orens kwam ik op jouw blog terecht, al weer een tijdje terug, en heb ik een poosje meegelezen... maar nu toch ook een paar woordjes van mij... Wat een prachtig kussen heb je gemaakt... mooie kleuren bij elkaar gebruikt.
    Het knopje op je fototoestel is wel een heel handig knopje... daar kun je wel leuke dingen mee doen ja...
    En ik ben ook heel benieuwd naar het tiroler borduur dat je vond in de kringloop, daar las ik over bij Ingrid, dus ja, laat maar snel weten wat voor moois je daar mee gaat maken...
    Ik wens je een heerlijke zondag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Mirjam,

      Welkom bij de dachshund!
      Ik ben blij dat je de weg hebt gevonden.

      Ook een hele prettige zondag voor jou,

      Brigitte

      Verwijderen
  7. Een prachtig kussen, ik ben fan van de kleuren.
    En resultaat van de foto's is super.
    Nog een fijne zonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Allé jong! Dat ge dat knopke nu pas ontdekt! Dat is een geweldig knopke! Ik lees ook geen handleidingen maar zet de echtgenoot in gang om te zoeken of ik ook zo'n knopke heb...niet dus! :(((( Welk fototoestel heb jij eigenlijk?
    Dat paard? Dat is Slechtweervandaag... ah ja dat zie je zo... aan het paard en ... aan het weer!!!!
    Ik ben stikjaloers op je zelfgesponnen wol... wat een prachtkleur.... En dat kussen is ook weer geweldig ... merciekes voor dat patroontje... daar ga ik ook eens mee aan de gang... maar eerst een beetje lopende projecten afwerken!
    Zou je geluk hebben? Zou het weer een veld Koolzaad worden?
    Enne even een lesje aan de lector Nederlands....http://nl.wikipedia.org/wiki/Benamingen_voor_dieren
    Een vlucht duiven! Foei toch als die van 't sportkot dat al weten.... ;-))
    Heb je 't al gezien.... het voornemen van na 10 uur en voor 8 uur is volledig geschrapt! Het moet nog gezellig blijven hé!
    Fijne zondag meiske!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wist dat "zwerm" niet klopte. "Vlucht" zat ergens heel passief achteraan in mijn passieve taalschat, gelukkig heb jij het weer eruit gemaakt!

      Deze week met de boer gesproken: hij heeft gras gezaaid en als ik het goed begrepen heb, komen zijn koeien er binnenkort op. Het zijn van die hele mooie Limousins. Kijk hier maar hoe ze eruit zien:
      https://www.google.be/search?q=limousin+koe&hl=nl&rls=com.microsoft:nl-BE:IE-Address&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=7KIeVMO3G-aa7gaB2oCIDA&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1518&bih=714

      Dat betekent dat er binnenkort een ''zwerm' koeien aan onze omheining staat :)

      Verwijderen
    2. Volgens mij staan er in een wei die grenst aan den hof van een leerkracht alleen maar scholen dieren...

      Verwijderen
  9. Ohh nu vraag ik me echt af: kan mijn camera dat ook? Ben nl. ook niet van de gebruiksaanwijzingen! Wat voor camera heb je? Ziet er super leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind de kleuren van het kussen ook heel erg goed bij elkaar gaan. Normaal kies ik eerder fellere kleuren maar hiervan ben ik heel tevreden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dus zo fout was het knopje niet, wat een gaaf effect! Vooral de foto met de klosjes trok meteen mijn aandacht. Zou de mijne dat ook kunnen? Binnenkort maar eens even op wat knopjes gaan drukken :). Wat een leuk kussen weer, zo kleurrijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhh wat mooi je kussen!♥En dan je deken!!!♥...wat een leuk speeltje op je camera...love the photos!

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind je kussen geweldig! En leuk zo die foto's ga eens kijken of ik dat ook kan, ben ook niet zo goed in die boekjes lezen. ;-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je kussen is heel mooi geworden!
    De fototoestelfunctieknop vind ik wel heel grappig.
    Ik ben ook niet zo van de gebruiksaanwijzingen, maar ga nu binnenkort toch maar eens een beetje studeren op dat ding. Ik wil iets meer uit mijn toestel halen dan dat ik nu doe.
    Oh ja, je kleed kun je ook in een stevige vastentoer zetten, dan lubbert die niet zo uit in gebruik.
    Leuk dat je tante garen spint, volgens mij wordt dat niet zo veel meer gedaan.
    Een mooie zondag verder!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi: je kussen, de kleuren en de niet-kleuren (zo cool) en de tante-wol en de poezen en...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik hou van je slofjes :-) Nice legs by the way.
    Vind de foto op de deken met kleurselectie echt prachtig.
    Het kussen past wonder wel bij je andere kussens.
    Bloemen, kleur, en haaksels weer een blogbericht naar mijn hart.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nu vraag ik mij af of mijne nikon D50 ook zo'n knoppeke heeft?! Bij mij mag het allemaal niet te moeilijk, lees 'technisch' zijn, want dan haak ik af... Prachtige foto's en mooie gesponnen wol!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die nieuwe knop is supergaaf, ik denk dat we hier nog een paar staaltjes te zien gaan krijgen. Kussen ook echt De Max!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Haha, ik lees ook niet graag handleidingen en wil ook altijd alles uittesten met de trial and error-methode. Komt daarbij dat ze daar tegenwoordig ook geen boekjes met handleidingen meer bijgeven, maar dat je alles moet downloaden en ik zie mij dat dan niet allemaal uitprinten, pfff ! De functie met die kleurtjes had ik deze zomer ook (her)ontdekt na lang uitproberen ;-) Is inderdaad heel plezant. Ik ontdekte trouwens nog meer leuks … maar nu effe gedaan met de pret want mijn machientje is al 2 weken binnen in herstelling en allicht mag ik nog eens 2 weken wachten.
    Die wol ziet er prachtig uit, suuuuupermooie kleuren !! Dat kussen wordt geweldig !
    Die Hugo is zooo chill he, ik vind die overeenkomst met Pruts iedere keer zo treffend ;-)
    En is het nu een hengst ? (dat paardje natuurlijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi,
    Zal ik eens wat bekennen? Als ik nou een wat mindere bui heb, een beetje somber en lees dan bij jou blog wat berichtjes verdwijnt de bui als sneeuw voor de zon. Er gebeurd altijd wat bijzonders bij jou, je losse manier van leven en hoe makkelijk je over bepaalde zaken denkt, al dat geeft een goed gevoel. Je kleuren spetteren van je blog af. Ik heb ook zo gelachen over dat knopje....dat heb ik ook ontdekt en zal het nu weer gaan proberen. Je foto's zijn prachtig!!
    Zo dat was dat;)
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...