zondag 15 maart 2015

Zotte dozen

Zet vijf zotte dozen bij elkaar...
en wat levert het op?
hilarische foto's
prachtige cadeautjes,
lekker eten
te veel drank
en (dat spreekt vanzelf);
 D O L L E    P R E T!

 
de liefste,
charmanste,
grappigste
gastvrouw van het heel het westelijke halfrond
ontvangt ons in haar prachtige loft,
helemaal in dachshundie style
(let op het patroontje in haar blouse!!!)

         

Behalve het overheerlijke homemade eten,
maakte Carlaatje ook deze übercoole krukjes voor ons,
het houtwerk handmade door haar papa
(ook al zo'n kunstenaar) 
 
 

 

 
Mijn stadsgenoot, Ingrid,
haakte gepersonaliseerde beestjes.
Voor mij onze Lou
met zijn witte bef
(rechtsonder)
en ook super flamingo-broches
en dan nog een gehaakt hart
(waarvan ik de foto blijkbaar niet heb opgeladen)
 
Omdat An een dikke vette telelens heeft,
moet ze een beetje vreemde positie aannemen
om de flamingo's op het krukje mooi in beeld te krijgen:

Ons Anneke naaide voor iedereen
twee paashaasmeneren in een bijpassende prachtig pocheke.
Iedereen een passend stofke
(voor mij poezen,
voor Ingrid ezels,
voor Carla papegaaien -?-
en voor Krisje, honden)

Lief, eh?

 
En het hangt natuurlijk in de lucht,
ook Krisje naaide paaskonijntje
met een fluffy kont,
die kwamen in een prachtige shopping bag.
 


 
Om mijn cottages
(zie ook vorige blogpost)
 van Wisteria Lane goed
vast te leggen,
werden ware acrobatentoeren uitgehaald
en kwam de ware paparazzoaard van de dames boven:


 Heel eerlijk?
Wat Kris hieronder uitvoert,
weet ik niet (meer) zo goed...
Kris, kan jij het even toelichten?
 
                                                          Carla had ook voor iedereen passende diertjes,
die samen perfect kunnen doorgaan
voor de Bremer stadsmuzikanten.
En terwijl we volop die vastlegden voor eeuwig,
kwam onze attente gastvrouw met de perfecte achtergrond
op de proppen:




 
 
!

44 opmerkingen:

  1. Dit is toch zo fantastisch om op de 5 blogs overal bekende foto's - maar dan net efkes anders - terug te zien !!
    Ik ga - met uwer aller toestemming, évidemment ! - uw blogberichtjes opslaan op mijn peeceeke, om later te verwerken in mijn uitgeprint blogboek (nog niet geprint, ik ben nog met de opmaak bezig, 't is een paarmaandenplan...)
    De omstandigheidsfoto's zijn fantastisch, nietwaar :-)
    Ik kreeg begot al weer terug een lachbui met de foto's van op terras...
    Dit smaakt naar meer hé ;-))))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat ik zo leuk vind is dat ik nu ook eens te zien krijg met welke camera's jullie altijd die mooie foto's maken!

      Verwijderen
  2. Nou ben ik ook wel heel benieuwd wat die Kris aan het doen is. Ik denk een vreugdedansje na het zien van al die geweldige cadeaus!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een blogboek?
    Dat klinkt goed.
    Gebruik maar.
    No problema!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook al zo'n heerlijk verslag, ik krijg echt kramp in mijn kaken van het lachen !
    Mercie hé lieverd, voor het heerlijke gezelschap en de prachtige cadeautjes, ook namens Marte, het knorretje wordt al heelde dag mee 'rondgesleurd' samen met haar vossen :-).
    Ook een hele dikke merci voor uw prachtplan van vorige zomer, want zonder die geniale zet van jou was gisteren er nooit geweest hé !
    Tot slot nog ne mercie voor de Macke-kaart met de warme woorden erin, die ga ik koesteren hoor !
    kus !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Whahaa het is wel te zien dat hier rasechte blogdames aan de slag zijn om al het moois op de gevoelige plaat vast te leggen. Schitterend! En ik kan me voorstellen dat het een waar blogfeestje was zo'n gezellig samen zijn!
    Ik ga eens snel bij de andere dames lezen. Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb het verslagje al gelezen bij de andere blogdames, prachtige cadeautjes hebben jullie voor mekaar gemaakt.
    En veel gelachen en plezier gemaakt. Dat is genieten.
    Nog een fijne zondag !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Brigitte!

    Lovely to read and your photos are great fun!!! Looks like everyone had a super time! And so many makes, a real fountain of creativity!!!
    Brilliant!!
    Love it all!!!

    Ingrid xx
    http://myfunkycrochet.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I like that : "a fountain of creativity"
      That is what it actually was!

      Verwijderen
  8. Moh zotste doos der zotte dozen! Wat een geweldige "sfeerfoto's" heb je ... dat is echt helemaal nagenieten!
    Wat hebben we weer gelachen... je hebt zelfs mijn aanzet tot een reverence in beeld! Manmanman...
    En wat een prachtige cadeautjes kregen we van mekaar! En inderdaad zoals Carla zegt ... allemaal dankzij jouw fantastische ingeving vorige zomer! Dikke mercie! Ik zit hier alweer te grinniken met al die gekke foto's! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahaaaa dat was da !!! Ik heb uw révérence gemist, tedoeme !

      Verwijderen
    2. Révérence ?
      Ben je zeker dat het de Amaretto niet was?

      Verwijderen
    3. Nee daarvoor was het nog te vroeg!

      Verwijderen
  9. Hahaaaaa! En wéér zie ik nieuwe dingen :-)))
    Genieten!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, zotte dozen, ja dat zijn we wel he ! Dat is er boenk op ! Wat een goedgekozen titel.
    Ik zit hier nog na te lachen na het zien van jouw hilarische foto's, geweldig !
    Die foto van Kris, ik denk dat ze toen expres eens plagerig voorbij danste toen ik daar foto's van die huisjes lag te nemen. Dat heb je fantastisch in beeld gebracht !
    Prachtig, al die cadeautjes en jouw huisje is hier ook al heel erg bewonderd door de buurvrouw die nu ook een klein beetje jaloers is. Dank je wel ! Knuf, An

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe? Maar een KLEIN beetje?

      Verwijderen
    2. Haha, eigenlijk HEEL jaloers, sloeg zo wat groen uit ;-)

      Verwijderen
    3. Ik moet ook enkele dagen binnen blijven tot m'n kleur weggetrokken is. Stikjaloers was ik bij het zien van al dit leuks! (maar natuurlijk ook blij voor jullie:-)

      Verwijderen
    4. Met een blog starten Jacq! Dan mag je mee komen doen! (als je heel flink bent...) ;-)

      Verwijderen
    5. Je weet niet wat je mist door me uit te sluiten;-)

      Verwijderen
    6. aan ons viertal,
      daar heeft Jacqueline wel een punt.
      even erop wijzen dat ze broeksriemen maakt van (echte) olifantenhuid
      en sjakossen van (echte) zebravacht
      (en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat ze kampioen is in het uitvoeren van reverences :) )

      Verwijderen
    7. Weet Carlaatje dat al ? Ceinturen van olifantenvel ?
      En dees "madam sjakosj" is nu wel zwaar geïntrigeerd. Sjakosjen van zebra ??
      Moeten wij niet iemand gaan overtuigen om ook met een blogje te beginnen ??

      Verwijderen
    8. Ik ben tegen sjakosjen van zebrakes en ceinturen van olifantenkes.... ik ben ook tegen nertspotekes als broche...!!! Maar wat ik wel al weet... Jacg kan sjakosjenhengsels maken van kringloopriemen! Dat is wel iets naar mijn hart! We moeten er misschien toch eens over nadenken... is er nog plaats voor een extra huizeke in onze straat? Maar den bouwgrond is wel keiduur! Residentieel niewaar! Toch? ;-)

      Verwijderen
    9. Even rechtzetten: de riem met heuptasje was van een stukje giraf, dat ik van en bevriend beeldhouwer/taxidermist kreeg. (die trouwens ook alle beesten maakte die op het mooie gras bij 'Gharry en Olga' staan) Van zebra of olifant maakte ik (nog) niets. Wel een sjakosj van een restje oud (dood) paard. Ik hergebruik, dus voor mij moet er niemand sterven.
      Bouwgrond is inderdaad duur, maar geld brengt ook niets meer op....
      Dat kampioenschap in reverences ontgaat me. 'k heb waarschijnlijk iets gemist.

      Verwijderen
    10. Begin alvast maar te oefenen in révérencekes! D'r woont een kampioene in Misteria Lane!

      Verwijderen
    11. J. ik zou gezworen hebben dat er ook iets van olifant bij zat :)
      voor de révérence gewoon naar de foto van Krisje in de blogpost bij de huisjes kijken (hierboven)
      Ik wil Kris (onze turnjuf) waarschuwen voor het feit dat jij ook een abnormale soepele bent en regelmatig ongewone bokkesprongen maakt (haha)

      Verwijderen
  11. Ik strooide op de andere blogs al rond met mijn complementjes, dus jou mag ik zeker ook niet vergeten. Ik heb genoten van de foto's en van de verhalen en met open mond zitten kijken naar al die zelfgemaakt geschenken. Hoedje af voor jullie allemaal. Het moet een onvergetelijke dag geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk om zo met jullie mee te leven van jullie geweldige dag met jullie geweldige cadeautjes!
    Leuk om zo ook wat meer van jullie zelf te zien. Jij in je herkenbare jurk/rok van King Louie? (Heb ik ook)
    Super creatief zijn jullie! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. King Louie rules!
      en hij is blauw , eh?

      Verwijderen
    2. Lachen! Ik dacht hem al te herkennen; ik heb een jurk met dit patroon op een basis van zwart :-))

      Verwijderen
  13. Echt geweldig leuk en mooi allemaal ,prachtig stel bij elkaar

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het plezier spat van de foto's af.
    En wat een creatieve dames.
    Mijn complimenten voor al dit moois.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kerst en Sinterklaas tegelijk.
    Wat hebben jullie elkaar en jezelf verwend door deze blogmeeting te houden.
    Hoppend van blog naar blog, groeit de dag en krijgen we steeds meer het gevoel erbij te zijn geweest.
    Ja, toffe huisjes. toffe rok, toffe krukjes, prachtige kleine kunstwerkjes van Ingrid, handige tasjes van O en A die je dagelijks laat terug denken aan deze blogvriendschap.
    Kijk nu al uit naar de derde meeting.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hahahahaha zo grappig die foto's en wat ziet het er gezellig uit ondanks (of juist door) de moeilijke houdingen om de spullen zo mooi mogelijk op de foto's te krijgen. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zalige blogpost, de foto's zijn een lust voor het oog. Alsook al die cadeaus!!! Chapeau voor al die brei-, haak- en naaiwonders...dat zijn van die dagen die je je altijd zal blijven herinneren.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Op de laatste drie foto's brand het licht in een van de huisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het is duidelijk, geen enkele moeite was te veel om de kleurrijke prachtcadeautjes mooi op de foto te krijgen. ;-)
    Jullie verslagjes toveren een oprechte lach op mijn gezicht, ik heb er echt plezier in om ze allemaal te lezen haha!
    Genieten jullie nu maar lekker na van jullie fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hi,hi inderdaad zotte dooskes jullie alle vijf maar wat een geweldig leuke foto's, cadeautjes en een zonder twijfel fantstische dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik zit hier keihard te genieten en ik dit is nog maar het eerste blogbericht dat ik hierover lees (ik loop hopeloos achter) ... fantastisch meiden, de media kan er nog wat van leren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik geniet evenals Trui heerlijk me hier van al dat leuks en dat jullie het gezellig hebben gehad en veel lol dat hoef je eigenlijk niet te vermelden want dat spat zowaar van het scherm af!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...