zaterdag 25 juli 2015

Aztekenjurk en vreemd aztekenbeest als gevolg van H-stop

 

 
Wegens mijn tijdelijke (?) haakstop
en de voorbijtrekkende storm,
 ben ik aan het naaien gegaan.
 
Het stofje kocht de dochter ooit voor me,
ergens in het buitenland,
ik heb mijn kinderen goed opgevoed:
als zij met vakantie zijn, moeten ze absoluut geen cadeautjes voor me kopen,
alleen maar stoffen  :)
 
 
Toen het gisteren nog broeierig warm was,
begon ik aan een zomerjurk,
en omdat er hier en daar restjes stof blijven rondslingeren,
heb ik er vandaag wat beesten uitgeknipt
en volgepropt met vulsel:
 
Hoewel dit vreemd beest helemaal niet groot is,
ging er verrassend veel vulling in.
 
Ik heb dan de stof in armbandvorm geknipt en die ook opgevuld,
en dat levert dit op:
 
En terwijl dat ik toch bezig was
(en het maar bleef regenen)
is er nog een tweede bijgehaakt.
(oeps , het H-woord!
 staat hierboven niet ergens iets van een H-stop?)
 
 

 
 

 

 


 

27 opmerkingen:

  1. Mooie jurk! Die zou ik je graag een keer zien dragen. Mét armbanden natuurlijk!
    H-stop. Brrrr.... Vies woord. Niks van aantrekken :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie jurk, in een heerlijke print lekker zomers ik hoop dat je hem nog veel mag dragen dan krijgen we weer mooi weer samen met de leuke armbanden, wat ben je toch een crea-bea hihi
    Op naar het mooie weer zou ik zeggen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. eind volgende week weer nieuw hogedruk gebied,
      staat in de krant.
      Ik geloof het.

      Verwijderen
  3. Staat genoteerd. Kind heropvoeden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij vallen er in Noorwegen zeer mooie stoffen te rapen!

      Verwijderen
  4. Ga je nu een eigen kledinglijn ontwerpen? Met accessoires, armbandjes, gehaakte tassen, sjaals, vissen. ;-)
    Leuk kleedje, helemaal zomers, geeft echt een gezellig vakantie gevoel.
    gr bi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. die kledinglijn is er al lang, he!
      Je moest eens weten wat voor zelfgemaakte spullen ik allemaal draag.

      En het vakantiegevoel zit inderdaad in dat kleedje!
      Morgen draag ik het,
      het regent dan niet meer.

      Verwijderen
  5. Zouden mijn kinderen nog heropgevoed kunnen worden....?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is het proberen waard, zeker?

      Bij de ene moet ik al wat meer zagen dan bij de andere: de dochter brengt het spontaan mee, als de zoon ergens ver weg zit, even whatsappen met de mededeling wat de lieve mama allemaal voor hem nog heeft geregeld in zijn afwezigheid en of dat niet een quid pro quo verdient. :)

      Verwijderen
  6. Dedju ik had het kunnen weten, kinderen zijn tóch nog voor iets goed ;-).
    Het zal wel wat te laat zijn er nog aan te beginnen, zeker ?
    Niks aan te doen, dan moet ik zelf maar reizen om die stofkes mee te brengen !
    Uw kleedje is een prachtstuk ! Ik vind dat ge dat eens moet showen hier, niet alleen de typische wapper-in-boom-dachshundfoto !!!
    En het stofke komt precies van ergens op het afrikaanse continent ?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beestig mooie jurk en rupsachtige beestjes. Jurk zo snel mogelijk zelf showen!
    Wat heb je toch geweldig mooie stoffen. Ik zal m'n dochter ook dringend de wereld in moeten sturen, op jacht naar prachtstoffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige kleuren en een lap stof is altijd een prachtig souvenier. Ik kocht ooit gordijnen in Parijs, loodzwaar maar het was het sjouwen waard. Ik eb er jaren van genoten. En de jurk is prachtig!
    Groetjes El

    BeantwoordenVerwijderen
  9. A vibrant dress- but does it fit? What we are asking for is a photo of you wearing it of course. Such a talent you are- just whipped this one up in no time flat. Loving the fabric and your accessories. A happy piece!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie jurk heb je gemaakt, uw dochter weet de stofjes uit te kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is dat een prachtige jurk.
    En dat je heel even toch weer de haaknaald ter hand hebt genomen...ik zal het niet doorvertellen,hoor.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lees ik nu H-stop op het Dachshundblog ??? Dat mag in de lijst der pleonasmes komen !!! (Het is zelfs bijna een tautologie, hahaha )
    Dat azteekse beestje is een ocelot, jaja, de pedante madam weet dat dankzij de jongste zoon, die deed er eens een spreekbeurt over.
    Is dat Couture Brigitte kleedje zo niet meer mijn maat ? (wishfull thinking indeed!) Of is het optisch bedrog ?
    Mijn gruttekes zijn nog jong genoeg om de ULTIEME TIP betreffende vakantiecadeautjes ingepeperd te krijgen !
    Haha, nu lees ik verder want je bent blijkbaar al goed productief geweest !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bedoel natuurlijk dat haken en dachshund pleonastisch is, niet de stop hé !

      Verwijderen
  13. Haha, een opmerkelijke kop, maar nu snap ik 'm :-) je bent in ieder geval goed bezig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha ha zei ik het niet toch nog even haken maar je naaiproducten zijn dachshundie verrassend leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is een prachtige zomerse jurk geworden van een exotisch stofje. Je komt vast niemand tegen met dezelfde jurk. Ik moet er ook maar eens over nadenken om mijn kinderen te heropvoeden......
    Ik hoop dat je de jurk vaak aan mag hebben, want dan kunnen we genieten van zomerse dagen.
    Groetjes Frea.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ben hier op een druilerige dag in de Dordogne aan het blog bijlezen... whow wat een chique kleed heb je gemaakt! Sjuun stofke weeral! Waar da ge ze toch vindt! Alle en eens wat anders dan haakcreaties! Echt schoon! Hoe ging het met het stikmasjien...ratelderatelderatel? Met al dat naaien ga je je binnenkort een geluidloos masjien moeten aanschaffen...anders wordt de man zot! ;-) Hoe is het met de zoldertrap? Nog geen ongelukken gehad? Lijkt me wel gezellig zo met zijn tweetjes in dat hoekje... begint er op te lijken of je nog jaloers wordt op onze Feeling? En gij zijt echt een zotte doos met uw onuitgepakte cadeaukes! Alhoewel die onverwachte kaartjes zoals Claire je idee pikte, lijkt me wel wat... pakjes niet opendoen daar ben ik veel te ongeduldig voor... Allé ik ga nog wat verder bij lezen want zo'n tijdje weg uit blogland levert ongelooflijke achterstand...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie jurk!Zal jou vast prachtig staan!Dus zeeeer binnenkort wel een keer showen hier hoor! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat is toch ook handig voor je kinderen, zo weten ze ALTIJD dat ze op zoek moeten naar een stofje en niet naar een of ander souvenirtje. ;-)
    Zo heb je lekker een internationale stoffenkast.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...