donderdag 9 mei 2013

Verhulkunst (the art of deception)




Voormiddag maakte ik:
1) Het boeket-van-de-dag
  (alles uit de tuin),
  2) Een appelcake en een chocoladecake,
  3) Voor mij en de echtgenoot een slaatje,
  4) Een aantal bedrieglijke foto’s van dit alles.
 
Today I made:
1)  The bouquet-of-the-day-with-gardenflowers,
2)  An applecake and a chocolate cake,
3)  A salad for my husband and myself,
4)  A lot of “false” pictures



 
Waarom “bedrieglijke foto's ”?
Omdat ze veel verhullen.
Daar waar de keuken op de foto’s er netjes uitziet,
is de after-baking-werkelijkheid zo:

 Why are these pictures untrue?
Well, they give the impression my kitchen is tidy.
And this is what it looks like after my cooking and baking.





En Hugo, de geduldigheid in hoogst eigen persoon, vraagt zich af hoe lang het nog duurt voor hij iets te eten krijgt. Dit is de verwijtende Hugo-blik van“ik-word-het-nu-stilaan-wel-beu” en van “focus!”, “ stop met foto-onzin”, “feed the cat”.


13 opmerkingen:

  1. Ooooohhhh prachtige mooie bloemen!! En de cake en slaatje zien er heerlijk uit, misschien komen de kaboutertjes wel om alles op te ruimen ;)X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een prachtige bos bloemen uit de tuin en dat eten ziet er ook al zo lekker uit, jammie. Lekker veel gedaan vandaag zo te zien. Ik helaas wat minder, ik heb de halve dag voor pampus in bed gelegen omdat ik erg verkouden ben en buikpijn heb... :( En die blik van Hugo...hahaha...erg herkenbaar ;) Fijn weekend (alvast)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig mooi boeket; het haalt de hele keuken op ;-)...
    Ach, die Hugo ziet er lief uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou die keuken valt reuze mee hahaha ben erger gewend :)
    Prachtige bos bloemen en de Hugoblik heet hier de Silje blik
    Smulze van de cake!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wie verhult er nou niet, voordat er wat op de foto gaat. hihi. Je bloemen zijn prachtig, Dat je dat in de tuin hebt staan. Geweldig gecombineerd zo! fijne avond. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je boeket is schitterend! de cake zier er uit om op te eten haha en ook de salade gaat er wel in,sja zoals je aanrecht er uit ziet is het echte leven vind ik,geen lekkers of eten zonder afwas en Hugo is een plaatje,ik wens je vast een fijn weekend,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha ja die blik van hugo herken ik zelfs :-)
    wat een prachtige foto's !! ik smelt ervan !
    jij kan wel voor een magazine foto's gaan maken ! echt prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi boeket! Prachtig met al die mooie kleuren. En je appelcake ziet er verrukkelijk uit.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om te horen dat je mijn moederdagkaartje uitprint! Wowww dat boeket is werkelijk prachtig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank je voor je berichtje.
    Ook jij hebt een leuk blog.
    En ja de action is geweldig.
    Je hebt een prachtig boeket gemaakt.
    Een beetje rommel hoort erbij.
    Fijn weekend.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zelfs de afterbaking look heeft wel wat meis :-)

    Ik vind je bloemenpracht prachtig!!!!!!!!!!!!!!!!!
    En die cakes .... ik zit te watertanden ;-)
    Die Hugo .... hopelijk heeft hij inmiddels een verzadigde "volle buik" blik hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtig boeket en tulband!
    Ik zie allerlei bloemen die bij ons helaas nog niet in bloei staan.
    Mooi!

    Groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beautiful pictures! Even when your kitchen is messy it looks so gorgeous and colorful.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...