maandag 21 oktober 2013

HandgeMa(r)kt in C-mine Genk

 
Glorieuze dagen:
 lekkere temperaturen,
het allermooiste licht en zoveel herfstpracht.
Onze kastanje gooit volop vruchten af.
Zodra de dochter nog eens een avond thuis is,
steken we de barbecue aan om kastanjes te poffen
terwijl we onder een quilt erbij zitten
en genieten van de zachte plofjes telkens wanneer er één openspringt.
 
 
I like chestnuts.
At this very moment they are falling heavily in our garden.
My daughter is a big fan of putting them on the barbecue
and of sitting next to these guys,
under a quilt,
enjoying the sound of chestnuts hissing and puffing
and jumping out of the fire.
Usually the two of us make a complete
event of it.
  
 
Terwijl ik de kastanjes aan het rapen ben,
krijg Lupus me in de gaten
(zie zwarte stip op rotantafel)
en natuurlijk wil hij er dan bij zijn:
 
 
While I am collecting the chestnuts,
Lou takes advantage of my position
and puts himself on my skirt.
Lou ontdekt dat mijn rok veel lekkerder is dan het gras.
Ik zit met mijn rug naar hem toe en voel iets zwaars
 achterop mijn rok.
Ventje heeft zich er opgelegd.
Nadat ik hem met zachte hand verwijder,
gaat hij zonnebaden...
-kijk de lekkerigheidskwijl
komt uit zijn bek-
 op zijn vaste stek:
 
 
 
 
Gisteren
HandgeMa(r)kt in C-mine Genk.
Een heleboel kraampjes met zelfgemaakte pronkstukken:
 
 Yesterday we went to a crafts market.
So much fun.
I bought a ring out of this box.
Guess which one.
Uit deze doos kocht ik een ring.
Welke past het best bij mij?
 
En hieronder is de totaalscore:
drie stoffen, versierband,
ringen en oorbellen voor de dochter en mijzelf
en kaarten.
 
My daughter and I bought all of this stuff.
Some things we keep in the package for
a few months.
In the end we forget what's in it and at precisely that time
we open them and feel happy all over again.

Bij Els van "Dingen die fijn zijn"
 ontdekte ik een nieuwe term: OPWIJKING.
Els bedoelt hiermee het positieve van
"afwijking" of één woord voor "een hoek er af ".
Hier vertelt ze er o.m. over.
 
Uit bovenstaande stapel komt één van mijn opwijkingen boven:
Heel vaak laat ik pakjes die ik voor mezelf koop,
maandenlang ingepakt.
Zo staat het zakje van "peau de puce",
hier nu nog dichtgeplakt op de kast
met twee paar oorbellen erin.
Ik weet nu al niet meer hoe ze er precies uitzien.
 
Als ik iets gedaan heb om ze te verdienen,
mag ik het pakje openen.
 
Zo heb ik ook een cadeautje van Cath Kiston voor mezelf
vanuit Londen nog stevig ingepakt staan
en ik houd er enorm van naar het mooie papier te kijken
en erover te wrijven en te denken:
"Ha! Binnenkort gaat dit open."
 
Is dit een opwijking, Els?
 
 
 
 These mooses and  dino's are going to be stabbed with iron in order  to become earrings
for my daughter and myself. At this moment they have no clue at all. They are even laughing.  :)

Deze dino's en elanden van studio Blanche 
weten het nog niet,
maar ze zijn voorbestemd om oorbellen te worden.
Binnenkort steek ik een oorbellen-ijzertje erdoor,
maak een lusje eraan,
en dan gaan ze in mijn oor.
De veliciraptors voor de dochter,
the mooses will be mine.

Ha! Hier is het antwoord op de vraag over welke ring uit de doos..
 
 
 De dachshund en de poes heb ik niet gekocht maar ze inspireren me wel tot latere activiteiten.


Met de hete truffel en de lekkere kip
hebben de dochter en ik eens goed gegniffeld:


 
 
Deze namiddag nuttig besteed:
 deur geverfd:


Op weg naar huis
gigantisch mooie lucht .
Gelukkig fototoestel op de passagierszetel
binnen handbereik.



 
  Thuis gekomen op het moment van schemering
tussen middag en avond.
  Nog op tijd om de rozige lucht boven het veld te zien.
Hier kan ik écht van genieten.

17 opmerkingen:

  1. Kijk je uit Brigitte dat je gaatjes in je oren niet uit gaan lubberen(hoop dat je dat woord kent,ha,ha....ofwel het oprekken,groter worden van je gaatjes in je oren...een soort van stretching,ha,ha)Want zo'n eland moet toch wel een heel gewicht zijn aan je oren ;-)!!!Leuk voor met de kerst te dragen ook,als het nou een rendier was kon je hem met rode nagellak een rode neus geven!Ik had je keuze voor de ring nog niet gezien en klikte op de foto zodat deze groter werd om de ringen te bewonderen en guess what?!!??!Ik viel op precies dezelfde ring die jij gekozen hebt!Hij is de mooiste naar mijn idee uit die prachtige doos met ringen....lekker neutraal en dus overal bij te dragen!Verder is het momenteel inderdaad heerlijk genieten van deze prachtige warme herfstdagen.....het mag wat mij betreft nog wel even duren,morgen vrij dus hopelijk kan ik vroeg mijn bedje uit en na het bij rommelen van het huis en wat was aan de kant strijken genieten van de dag! (wat niet mee valt na tot s'avonds laat te hebben moeten werken en 7 uur op de beentjes te hebben gestaan...kan helaas al ben ik nog zo moe nooit voor 02:00 slapen dan...en op de woensdagen idem dito vanwege het werken s'avonds)

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die elandbeesten zijn van heel lichte plastic en eigenlijk helemaal niet zo groot als ze er op de foto uitzien. Geen lubberalert dus.
      En Rudolph the rednose reindeer is altijd al mijn favoriet geweest, ik wil gerust de rode stip op mijn elanden maken.

      Verwijderen
  2. OPWIJKING !
    Dat is tot nu toe het woord van het jaar, zalig!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, wat een leuke opwijking!! Ik vind het wel iets schattigs hebben eigenlijk...;-)
    En wat een heerlijke markt heb je bezocht zeg... Ik had eigenlijk gedacht dat je die grote ring met die geschilderde bloemetjes had meegenomen.
    En wat zijn katten toch een levensgenieters hè... Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. STikStIKsTIkStiKjalOErS op je aankopen!!!! Die C-mine markt was blijkbaar prachtig! En die doos waarin de ringen lagen! Ga ik ook doen met mijn ringen! Top!
    Enne ik ben het een beetje met Angeline eens... die oorbellen ... niejenieje ... dat gaat niet goed zijn voor je rug! ;)
    En wat heel zeker is : jullie hebben zaaaaalige katten!
    Groetjes en een fijne week! Het zonnetje schijnt alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ik die ringensigarendoos ga namaken, stond in mijn gedachten ook al vast. Ik heb hier zelfs exact dezelfde doos leeg staan. Gewoon wat wolslierten in haken of zo.

      Verwijderen
    2. Dag Brigitte, ik vond je blog via Marie Claesen, bedankt voor je juwelenaankopen hehe ;-) Ik heb de doos gevuld met oude truien en stoffen, slierten van gemaakt, aan elkaar genaaid en er gewoon ingelegd zodat de ringen er stevig in bleven staan. Helemaal niet moeilijk dus!

      Verwijderen
  5. weer met volle overgave je blog gelezen Brigitte. Prachtige aankopen gedaan en zo leuk hoe je -zwarte stip- lekker komt kroelen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's again!!!
    Mooie rok!
    Mooie aankopen!
    Lieve poes!
    Echt een OPWIJKING!!! Een zalige! Wil ik misschien wel een voorbeeld aan nemen!!!
    En: heten truffel, hahahahahahaha :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Opwijking whaaaaaaa die hou ik erin, met de ring zat ik dus helemaal fout heh ik ging voor een fel gekleurde,,,
    Hier vandaag weer honderden noten geraapt...
    ps leuke rok ook!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb ik weer enorm genoten van je verhalen.
    Alleen had ik een andere ring voor je uitgezocht. gezien je kleurenuitbundigheid en vrolijke bloemenbossen had ik de voorste bloemenring bedacht.
    Het was een heelijke dag. Heb volop genoten van de zon.
    En je luchtfoto's zijn prachtig!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik dacht die paarse ring met gekleurde bloemen..... snif snif zit ik er gewoon naast! Gepofte kastanjes dat heb ik nou nog nooit zelf gedaan. Misschien manlief eens aanstoten, aanporren, aanpoffen enzo :)
    Fijne post heb je ervan gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, wat leuk dat je jezelf kadootjes geeft. Stiekem heb ik die zelfde opwijking. Als er in een winkel wordt gevraagd of ze het aangekochte moeten inpakken, zeg ik altijd Ja. Ook, of vooral, als het voor mij is.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I love your magnificent sky photos! You found some great little things while shopping, looks like you had fun. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ich bin fuer einen "Gegenbesuch" vorbeigekommen. :-)
    Dein Blog gefaellt mir sehr gut, mit Sicherheit werde ich wieder "besuchen".
    Bye, bye Elli

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...